اختصاص فیبرنوری iبه شبکه ملی سلامت

سهشنبه ۹ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است خبرگزاری‌ها- در شبکه ملی سلامت تاکنون ۹٫۴ گیگابیت بر ثانیه مجموع پهنای باند فراهم ‌شده در قالب ADSL و فیبر نوری اختصاص یافته است.

ریاضی رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت iبهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از ویژگی‌های این شبکه عدم وابستگی iبه اینترنت و صرف iبها‌ای معادل یک دهم iبها اینترنت است.

وی ادامه داد: iبه هریک از مراکز متصل‌شده iبه شبکه ملی اطلاعات، یک آی‌پی محدوده ۱۰ اختصاص پیدا نموده و تعرفه خدمات اختصاصی شبکه ملی سلامت نیز تدوین شده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت iبهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طی دو ماه گذشته ۱۷۰۰ نقطه پزشکی و درمانی iبه شبکه ملی سلامت متصل شده‌اند و تا تاریخ ۸ آبان‌ماه ۹۱، ۴ هزار و ۷۱۹ مرکز iبه شبکه متصل شده است و تا پایان سال نیز نیمی از مراکز درمانی این کشور iبه شبکه سلامت متصل خواهند شد.

مشاور وزیر iبهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: بیشترین مراکز متصل‌شده iبه شبکه ملی سلامت در استان‌های مازندران، گلستان و سمنان قرار دارند و از مجموع مراکز متصل‌شده، ۵۳ درصد مراکز، خانه iبهداشت می باشند.

ریاضی گفت: پهنای باند فراهم شده برای مراکز در سرویس ADSL از ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه تا ۲ مگابیت بر ثانیه و در سرویس فیبر نوری از ۴ مگابیت بر ثانیه تا ۲۱۰ مگابیت بر ثانیه متفاوت است.

وی ادامه داد: در مجموع پهنای باند فراهم شده روی سرویس ADSL حدود ۵٫۶ گیگابیت بر ثانیه و در سرویس فیبر نوری ۳٫۸ گیگابیت بر ثانیه فراهم شده است.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.