اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه گلخانه‌ها وصنایع تبدیلی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه گلخانه‌ها، صنایع تبدیلی و دامپروی صنعتی در استان در این سفر پیش بینی شده است.

اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه گلخانه‌ها وصنایع تبدیلی

به گزارش ممتاز نیوز، سید جواد ساداتی نژاد، در حاشیه نشست رئیس جمهور با کشاورزان اظهار کرد: لرستان، قطب کشاورزی و دامپروری کشور است.

وی با بیان اینکه پنج درصد اراضی کشاورزی کشور در لرستان قرار دارد، افزود: سالانه سه میلیون تن محصولات کشاورزی  در لرستان تولید می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ۳۲ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی قرار دارد، عنوان کرد: این درحالیست که لرستان، رتبه اول تولید محصولات شیلاتی در استان‌های غیرساحلی و رتبه اول تولید حبوبات را در اختیار دارد.

ساداتی‌نژاد بیان کرد : هفت درصد عشایر کشور در لرستان قرار دارند و خوشبختانه در این سفر ۵۴ میلیارد تومان برای ایل راه‌ها و آبرسانی به عشایر پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه لرستان را بهشت گیاهان دارویی معرفی کرد و با بیان اینکه طرح توسعه گیاهان دارویی در ۸۰۰۰ هکتار از اراضی استان طی چهار سال اجرا می‌شود، گفت: برای این مهم ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه اختصاص می‌یابد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار لرستان پیش بینی شده است، بیان کرد: همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آبزی پروری و ۲۲۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های نیمه‌تمام آب و خاک استان در این سفر اختصاص می‌یابد.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه ۱۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح های آبخیزداری تخصیص خواهد یافت، گفت: همچنین ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه گلخانه‌ها، صنایع تبدیلی و دامپروی صنعتی در استان در این سفر پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.