اختصاص ۲ درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به حوزه فرهنگ

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه مهم‌ترین نگاه دولت محرومیت‌زدایی از حوزه فرهنگ است، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی که در لایحه بودجه به تصویب دولت و مجلس رسیده، اختصاص ۲ درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی شرکت‌های دولتی برای هزینه در حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالیت قرآنی است.

اختصاص ۲ درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به حوزه فرهنگ

به گزارش ممتاز نیوز، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکشنبه ۱۵ خرداد ماه در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر دشت ورامین که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این شهرستان به مناسبت قیام ۱۵ خرداد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی که در لایحه بودجه به تصویب دولت و مجلس رسیده ، اختصاص ۲ درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های دولتی برای هزینه در حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالیت قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه آئین نامه این امر تدوین شده و در همین هفته به منظور تصویب به دولت ارائه می‌شود، گفت: مرجعیت کار فرهنگی باید به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازگردد تا بتوان با استفاده از این ظرفیت در حوزه زیرساختی فرهنگ و هنر کشور اقداماتی اساسی انجام داد.

وزیر ارشاد بیان کرد: دولت سیزدهم، پس از انقلاب تنها دولتی است که در ماه اول فعالیت خود سند اجرایی فعالیت را در اختیار همه افراد قرار داد و دولت سند تحول خود را در ۳۷ بند تدوین کرد که ۷ بند آن به حوزه فرهنگ اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی دولت با نگاه آسیب‌شناسی و وضعیت موجود در وزارت خانه‌های مرتبط با فرهنگ مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: در دولت مردمی آیت الله رئیسی حوزه فرهنگ و هنر در چند حوزه و راهبرد اصلی پیگیری می‌شود که نسبت به آن و برنامه‌های ارائه شده روشن، وفادار هستیم تا این برنامه‌ها فقط در صحبت‌های خوش‌ آب‌ورنگ محدود نشده و عملیاتی شود.

اسماعیلی بیان کرد: این بررسی با اشراف کامل نسبت به مسائل و مشکلات و شناسایی ظرفیت‌ها و نقاط ضعف انجام گرفته و هم اکنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۱۰ سازمان تابعه با یک برنامه تحولی ذیل، سند تحول دولت اداره می‌شود.

وی ضمن تأکید بر نگاه محرومیت‌زدایی فرهنگی دولت خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نگاه دولت محرومیت زدایی از حوزه فرهنگ و هنر است به این منظور که با تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی تلاش می‌شود تا شأن و جایگاه وزارت ارشاد به بالاترین جایگاه مدیریتی برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تاکنون حوزه فرهنگ از این ساختار بی‌بهره بوده و از این رو با کار گروه فرهنگی به ریاست رئیس جمهوری و با حضور ۵ وزارتخانه مرتبط با مسائل فرهنگی و ۵ شخصیت حقیقی تشکیل شده تا هماهنگی لازم بین وزارت‌خانه های فرهنگی و غیر فرهنگی، اقتصادی و صنعتی ایجاد شود.

اسماعیلی ضمن تأکید بر لزوم گسترش نگاه عدالت فرهنگی در جامعه گفت: برای تحقق عدالت در حوزه فرهنگ باید آمایش فرهنگی دقیق و جامع از سراسر کشور انجام داد، از این رو تا کنون ۳۳ سفر شهرستانی به مناطق مختلف کشور انجام گرفته تا از نزدیک مسائل و مشکلات مناطق مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به مشکلات زیرساختی ورامین عنوان کرد: امروز با وجود تمامی مشکلات بودجه‌ای و اقتصادی کشور، مرکزی به نام ژولیده نیشابوری در ورامین احداث شده که بی توجهی به آن باعث شده حتی آجرها و پله‌های آن هم به سرقت رود و این امر مایه تأسف و نشان از سوء مدیریت فاحش است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امروز دستور آغاز به کار تکمیل این پروژه صادر شده و با انعقاد تفاهم نامه‌ ، کار اجرایی آن شروع می‌شود، چنین اتفاقاتی نه فقط در حوزه کار اداری، که از نظر شرعی نیز محل اشکال است، دشت ورامین محل بروز جوشش‌های اصیل انقلاب است و باید در حوزه فرهنگ توجه ویژه ای به این منطقه داشت.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.