اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی معادن

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال‌جاری ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی معادن در نظر گرفته شده که این رقم تا ۱۲۰ میلیارد تومان قابل ‌افزایش است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران وجیه الله جعفری معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب گفت: بودجه نوسازی ماشین آلات معدنی از محل کمک های فنی و اعتباری تامین خواهد شد، به همین منظور در سال‌جاری ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی معادن در نظر گرفته شده که این رقم تا ۱۲۰ میلیارد تومان قابل ‌افزایش است.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نوسازی ماشین‌آلات معدنی مهم‌ترین مشکل معادن است افزود:تجهیز معادن به ماشین آلات جدید و نوسازی معادن به منظور ارتقای بهره وری در دستور کار قرار گرفته است که در صورت تحقق این امر استخراج از معادن افزایش می یابد .
جعفری اظهار داشت: میزان استخراج از معادن کل کشور در سال گذشته ۳۴۱ میلیون تن بود که نسبت به سال ۱۳۸۹(۲۹۰ میلیون تن) رشد ۱۸ درصدی را نشان داد که با اجرای طرح نوسازی تا انتهای سال جاری استخراج از معادن افزایش مجدد خواهد یافت.
بر اساس این گزارش،افزایش بهره‌وری در بخش معدن و صنایع معدنی موجب شد  تا سازمان ایمیدرو به عنوان متولی این بخش اقدام به برگزاری نخستین همایش جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معادنی ایران کند، همایشی که قرار است در ۲۳ آبان ماه برگزار شود.
این همایش با شعار بهره‌وری، مزیت رقابتی در مسیر توسعه پایدار در سه محور گسترش فرهنگ بهره‌وری، توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای بهره‌وری برگزار خواهد شد.
در این همایش قرار است شرکت‌های بهره‌ور در حوزه معادن و صنایع معدنی که سال گذشته مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند، در چهار سطح پیشتازان بهره‌وری، پیشروان بهره‌وری، تلاشگران بهره‌وری و آغازگران بهره‌وری مورد تقدیر قرار گیرند.
 علاوه بر این نماشگاه جانبی نیز در این همایش برگزار خواهد شد که متقاضیان می توانند دستاوردهای خود را در آن به نمایش گذارند.
لازم به ذکر است علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این همایش، می‌توانند به پایگاه اینترنتی www.imipa.imidro.org مراجعه یا با شماره تلفن ۴-۸۷۷۶۲۴۳۰ تماس حاصل فرمایند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.