اختصاص ۳٫۵ میلیارد دلار به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی توسط بانک مرکزی

۲۷خردادماه،

بنا به قانون بودجه سال ۹۲ کل کشور، در راستای حمایت از تولید، بانک مرکزی معادل ۳٫۵ میلیارد دلار را از طریق بانک‌های عامل به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بخش غیردولتی اختصاص می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بنا به قانون بودجه سال ۹۲ کل کشور،‌ در راستای حمایت از تولید و سرمایه و کار ایرانی به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می‌شود، معادل مبلغ سه‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار نزد بانکهای کشاورزی، صنعت و معدن و توسعه صادرات ایران، سپرده‌گذاری کند.

این مبلغ با رعایت قوانین و مقررات از سوی بانک‌های عامل و با معرفی وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و علوم، تحقیقات و فناوری در قالب تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بخش غیردولتی و شرکتهای دانش‌بنیان اعطاء شود.

بر این اساس مبلغ یک میلیارد و۷۵۰ میلیون دلار از این منابع در قالب تسهیلات سرمایه در گردش به شکل ارزی با معرفی وزارت جهادکشاورزی در اختیار واحدهای تولیدی بخش غیردولتی قرار می‌گیرد تا در جهت استمرار و افزایش تولید پروتئین دامی هزینه شود.

بنا شده آیین‌نامه اجرایی این جزء حداکثر ظرف دوماه توسط وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی با هماهنگی و همکاری معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور و رییس سازمان استاندارد ایران تهیه، تدوین و پس از تصویب هیات وزیران ابلاغ ‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.