اختصاص ۳۳۵ میلیون دلار ارز به غیربورسیه‌ها

جام جم آنلاین: معاون بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم با ارائه آماری از فعالیتهای اداره کل اعزام این وزارتخانه در جهت ارائه معرفی نامه ارز تحصیلی، میزان ارز فروخته شده به دانشجویان غیربورسیه را اعلام کرد.

حسن مسلمی نائینی با ارائه گزارشی از روند ارائه معرفی نامه به دانشجویان ایرانی خارج از کشور برای دریافت ارز تحصیلی، گفت: پس از پنج ماه سختی از آبان ماه تا اسفندماه ۹۰ بدون آمادگی کافی، امکانات و تجهیزات لازم همچنین عدم بودجه و نیروهای موردنیاز با انبوهی از مراجعین روبرو شدیم و روزانه بیش از ۴۰۰ نفر در سامانه نشاء که فقط برای ۳۰ تا ۴۰ نفر برنامه ریزی شده بود، ثبت نام می کردند.

وی گفت: بیش از ۳۵۰ متقاضی دریافت ارز، روزانه به اداره اعزام با هزینه شخصی در وزارت علوم از شهرهای مختلف کشور و در نیمه های شب در سرمای فصلهای پاییز و زمستان مراجعه می کردند و ازدحام و ناهنجاریهای زیادی مقابل وزارتخانه ایجاد می شد.

به گفته معاون بورس وزارت علوم، اداره اعزام با هزینه شخصی کوچکترین اداره در بین ۵ اداره موجود در اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج است اما در سال ۹۱ با همکاری بخش خصوصی، کانون موسسات اعزام دانشجو و موسسات مرتبط موفق به توزیع منظم معرفی نامه در ۳۰ نقطه کشور توسط این موسسات شد که تا حدود زیادی رضایت مراجعان را فراهم کرد.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.