اختصاص ۳۵ میلیارد تومان اعتبار ملی جدید برای اجرای طرح های بیابانزدایی

معاون مناطق خشک و نیمه خشک سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: به منظور اجرای عملیات بیابانزدایی، امسال ردیف اعتباری جدیدی به مبلغ ۳۵ میلیارد تومان به ۱۸ استان کشور اختصاص یافت.

 

ˈپرویز گرشاسبیˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اختصاص ردیف اعتباری ملی برای تسریع اجرای عملیات بیابانزدایی را یکی از اقدامات موثر سازمان جنگل ها برشمرد و افزود: هم اکنون این اعتبار ملی جدید در ۱۸ استان بیابانی دارای اولویت، توزیع شده است.

 

وی اظهار داشت: این اعتبار بر اساس میزان مساحت بیابانی و کانون های بحران تعیین و در اختیار استان ها قرار می گیرد، به طور مثال مبلغ چهار میلیارد تومان به استان کرمان، چهار میلیارد تومان به استان خراسان جنوبی و ۴۰۰ میلیارد تومان به استان البرز اختصاص یافته است.

 

معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها با بیان این که تا سال گذشته عملیات بیابانزدایی در کشور توسط اعتبارات استانی اجرایی می شد، گفت: سالانه حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبارات استانی توسط استانداری ها جذب و به اجرای طرح های بیابانزدایی هر استان اختصاص می یافت که این میزان برای اجرای طرح ملی بیابانزدایی کافی نبود.

 

گرشاسبی مدیریت بین بخشی سازمان ها و دستگاه ها را برای سرعت بخشیدن به عملیات بیابانزدایی در کشور موثر دانست و افزود: در این راستا تفاهم نامه هایی با وزارتخانه های نفت، راه و شهرسازی و سایر سازمان هایی که تاسیساتشان در مناطق بیابانی مورد تهدید طوفان های شن و روان شن ها قرار می گیرد، منعقد شده است.

 

وی تاکید کرد: با تخصیص مجموع اعتبارات ملی،استانی ودستگاه های مرتبط سالانه حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیارد تومان در بخش بیابانزدایی هزینه خواهد شد.

 

معاون مناطق خشک و نیمه خشک سازمان جنگل ها، گفت: مشارکت مردمی در ادامه اجرای طرح های بیابانزدایی کشور تاثیر بسزایی دارد که هر استان در صورت ورود به این بحث ، مورد تشویق قرار می گیرد.

 

گرشاسبی افزود: هم اکنون ۳۲ میلیون هکتار اراضی کشور بیابانی است که بیش از شش میلیون هزار هکتار آن را کانون بحران تشکیل داده است.

جنگل و مراتع

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.