اختصاص ۵۰ دستگاه ون مناسب سازی شده برای معولان

۱۳م دیماه ،

اختصاص ۵۰ دستگاه ون مناسب سازی شده برای معولان

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از اختصاص ۵۰ دستگاه ون مناسب سازی شده برای ایاب و ذهاب معلولان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۵ دستگاه متعلق به استان تهران است.

به نقل از مهر، یحیی سخنگویی با بیان این مطلب افزود: با  توجه به اینکه دسترسی معلولان به وسایل حمل و نقل داخل و برون شهری در کشور مطلوب نبوده و همچنین به سبب مناسب سازی نبودن این وسایل معلولان نمی توانستند به درستی در سطح شهر تردد  کنند به همین سبب پایانه هایی در استانها برای استفاده این اشخاص ایجاد شده است.

وی گفت: با در نظر گرفتن تعدادی ون مناسب سازی شده از این پس خدمات ایاب و ذهاب و حمل و نقل راحت تر از قبل در اختیار معلولان قرار خواهد گرفت.

به گفته معاون توانبخشی سازمان بهزیستی، این ون ها در میان استانها کشور تقسیم شده است  به طوریکه ۱۵ ون دراختیار استان تهران قرار گرفته است و هر استانی با توجه به تعداد معلولانش از خدمات ایاب و ذهاب برخوردار می گردد.

سخنگویی با اشاره به اینکه استفاده از ون های مناسب سازی شده برای معلولان در حد رایگان است گفت: در مرحله اول به سبب تعداد محدود این ون ها اشخاص دارای معلولیت شدید از آنها استفاده می کنند و با افزایش تعداد ون ها و تخصیص اعتبارات بیشتر در مرحله بعد سایر معلولان نیز می توانند از این سیستم حمل و نقل استفاده کنند.

وی تاکید کرد: درحال حاضر کارت شارژ برای تردد معلولان درنظر گفته شده است که با توجه به مدت استفاده آنها این کارت شارژ می گردد.

وی گفت: مبلغ این کارت ماهانه ۴۵ هزار تومان است که البته معلولانی که برای رفتن به دانشگاه و یا ادارات نیاز به سیستم ایاب و ذهاب دارند بیشتر می توانند از این وسایل استفاده کرده و کارت شارژ آنها نیز مبلغش بیشتر خواهد بود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی افزود: در استان تهران حدود یک هزار نفر از معلولان از کارت شارژ ایاب و ذهاب بهره مند می شوند.

چهارشنبه ۱۳ دى   ۱۲:۴۳

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.