اختصاص ۶۰۰ میلیون دلار ارز برای واردات دارو/ مشکلی در ذخایر دارویی وجود ندارد

۲۲ آبان ،

وزیر بهداشت درمراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای علمی خبر داد:

در اولین روز از نمایشگاه دستاوردهای علمی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی وزیر بهداشت از رونمایی از ده قلم داروی تازه تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش تفسیری خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور در بازدید از سومین نمایشگاه دستاوردهای علمی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی گفت: کشور ما در عرصه پزشکی در دنیا از رتبه خوبی برخودار است و در عرصه دارو در وضعیت خوبی هستیم.

وی افزود: از آنجایی که مسئله دارو و علوم پزشکی با سلامت و حیات مردم سروکار دارد در اسرع وقت باید با تهیه ارز مورد نیاز دارو را فراهم کرد و در این جهت تلاش های بسیاری صورت گرفته است.

دستجردی تصریح کرد: درحال حاضر ذخایر دارویی مناسبی داریم و سعی  کرده ایم به سبب ۶ ماه تاخیری که در دریافت ارز دارو داشته ایم سعی کردیم که با تانی از ذخایر دارویی استفاده کنیم و درحال حاضر با اختصاص ۶۰۰ میلیون دلار ارز به سرعت کمبودها را جبران می کنیم به صورتیکه خوشبختانه در حال حاضر مشکلی در ذخایر دارویی نداریم.

وی گفت: ۱۴ قلم دارو در پایان سال قبل و ابتدای سال تازه رونمایی شده است و تا پایان امسال نیز ۱۰ قلم داروی تازه دیگر رونمایی می شوند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.