اختلاف آمریکا و اسرائیل بر سر ایران

جام جم آنلاین: روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت اختلاف میان دولت این کشور و رژیم اسرائیل بر سر ضرورت اقدام نظامی علیه ایران افزایش یافته است.

به گزارش پرس تی وی، با وجود تلاش‌های اسرائیل برای متقاعد کردن واشنگتن درباره لزوم حمله نظامی علیه ایران، کاخ سفید چندین بار اعلام کرده است هنوز «زمان و فضا برای به کار بردن دیپلماسی» درباره برنامه انرژی اتمی ایران وجود دارد.

در سرمقاله روزنامه واشنگتن پست در هشتم سپتامبر ۲۰۱۲ آمده است: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا خواسته است با انتشار بیانیه‌ای عمومی، ابراز تمایل کند در صورتی که ایران از «خطوط قرمز» در برنامه انرژی اتمی‌اش عبور کند، واشنگتن علیه ایران دست به اقدام نظامی خواهد زد.

اختلاف امریکا و رژیم اسرائیل درباره ایران زمانی ثابت شد که مایک راجرز، رئیس کمیسیون اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گزارش‌هایی را تایید کرد مبنی بر این‌ که بنیامین نتانیاهو و دان شاپیرو، سفیر آمریکا در تل آویو، ماه آگوست در نشستی در بیت‌المقدس درباره ایران مشاجره لفظی داشته اند.

رژیم اسرائیل اخیرا هم­زمان با افزایش تهدیدهای خود علیه ایران با این ادعای کذب که برنامه انرژی هسته‌ای تهران بعد نظامی دارد، چندین رزمایش و مانور نظامی برگزار کرده است.

ایران ضمن رد این اتهامات می‌گوید، به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از حق توسعه و دست‌یابی به فن‌آوری هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز برخوردار است.

مقامات ایران همچنین گفته‌اند هرگونه اقدام تجاوزکارانه علیه جمهوری اسلامی ایران با پاسخی کوبنده روبرو خواهد شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.