اختلاف رهبران رژیم صهیونیستی بر سر حمله زمینی به غزه

۰۱م آذر ،

اختلاف میان سیاستمداران و سردمداران رژیم صهیونیستی بر سر حمله زمینی به غزه از محافل داخلی این رژیم گذشت و مناقشات داخلی این رژیم به رسانه‌ها نیز کشیده شد. نتانیاهو امیدوار بود که مساله غزه به نحوی حل و فصل شود، لیبرمن برخلاف انتظار موضعی محتاطانه اتخاذ کرد و وزیر داخلی این رژیم اصرار بر حمله داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که به موضع‌های رادیکالی خود در قبال فلسطینی‌ها معروف است، موضعی بر خلاف مواضع پیشین خود اتخاذ کرده و در یک موضع گیری دور از انتظار با حمله زمینی به نوار غزه مخالفت کرد، که یقینا این موضع وی به خاطر مسائل انسان دوستانه نبود بلکه وی ظاهرا از واکنش حماس و محکومیت‌های بین‌الملل آگاه بود.

روزنامه عبری زبان اورشلیم پست به نقل از لیبرمن نوشت: زمان حمله به غزه برای دولت کنونی از دست رفته و نباید این قبیل تصمیم‌ها را دو ماه قبل از انتخابات اتخاذ کرد، ما طی چهار سال قبل از این اقدام دوری گزیدیم و اکنون دیگر زمان آن سپری شده است.

لیبرمن اظهار کرد: در صورتی که گزینه‌ دیگری در مقابل اسرائیل وجود نداشته باشد، باید دولت آتی مسئولیت این اقدام را برعهده بگیرد.

این در حالی است که آوی دیختر، وزیر داخلی این رژیم نظر دیگری دارد، چرا که بر این باور است که حملات هوایی به تنهایی برای رسیدن به اهداف تل‌آویو کافی نیست و یورش زمینی به غزه اجتناب ناپذیر است.

دیختر در سخنرانی خود در مقابل گروهی از سیاست‌مداران اسرائیلی در آمریکا گفت: باید از مرزهای نوار غزه عبور کرد و این مساله چه امروز و چه در آینده رخ خواهد داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.