اختلاف قیمت در تورهای ترکیه

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

یک فعال حوزه گردشگری گفت: حجم بسیار زیاد تبلیغات پیامکی تورهای خارجی، شهروندانی را که قصد سفر دارند، دچار شک و تردید کرده است.

سیدسام حسینی، رئیس هیات مدیره شرکت خدمات مسافرتی سام‌سیر با انتقاد از فعالیت ناهماهنگ آژانس‌های مسافرتی گفت: این روزها، تورهای خارجی که توسط آژانس‌های مسافرتی به شهروندان پیشنهاد می‌شود با تنوع قیمتی بسیار زیادی روبرو هستند. این تنوع و پراکندگی قیمت‌ها سبب شده تا شهروندان نسبت به خدمات آژانس‌ها دچار تردید شوند. در حالیکه مدیران آژانس‌های مسافرتی باید با هم هماهنگ شوند و به جای رقابت‌های بی‌مورد جلوی هزینه‌های بی‌مورد تبلیغاتی گرفته شود.

وی در توضیح علت متفاوت و متنوع بودن نرخ تورهای ترکیه گفت: بازار تورهای ترکیه در حال حاضر با اختلاف قیمت حدود یک میلیونی مواجه است. آژانس‌ها با توجه به زمانی که تا شروع تور باقی مانده و همچنین با در نظر گرفتن تعداد صندلی‌های خالی پرواز، قیمت را تغییر می‌دهند. اگر یک آژانس، هواپیمایی را چارتر کرده باشد و تا زمان پرواز کمتر از یک هفته وقت داشته باشد، حتی قیمت‌های خودش را هم می‌شکند تا بتواند پروازش را پر کند و به اسم همان تورهای لحظه آخری به فروش می‌رسد. در مقابل آژانس‌هایی که از طریق شبکه فروش، اقدام به پذیرش مسافر می‌کنند استرس ندارند و قیمت‌ها را پایین نمی‌آورند. به همین خاطر ما شاهد یک بازار آشفته و شلوغ در تورهای خارجی، به خصوص تورهای ترکیه هستیم.

نرخ ارز در صنعت گردشگری نقش کلیدی و حیاتی دارد

این فعال صنعت گردشگری در تشریح نقش قیمت دلار در این صنعت گفت: مؤلفه اصلی کار آژانس‌های مسافرتی قیمت دلار است چرا که نرخ تورهای خارجی و خدماتی که در تورها ارائه می‌شود از جمله بلیت، هتل‌ها، رستوران‌ها، ترانسفر و… همگی به دلار محاسبه و تسویه می‌شود. بنابراین عدم ثبات در قیمت دلار سبب می‌شود تا قیمت تورها به صورت مداوم دچار نوسان شود و هم مسافران و هم مدیران آژانس دچار نگرانی و سردرگمی دائمی باشند. وی در پایان خاطر نشان کرد: آژانس‌ها با مشکلات ناشی از تحریم‌های سیستم بانکی کشور نیز دست و پنجه نرم می‌کنند. انتقال پول و پرداخت هزینه‌های تور در کشور مقصد برای آژانس‌ها سخت‌تر از قبل شده است. حتی آژانس‌ها برای تمدید عضویت خود در یاتا هم با چالش روبرو هستند.

– .
Scottish readers: Undecided about the referendum? Please read How the media shafted the people of Scotland and Scottish Independence, Power And Propaganda.

آخرین اخبار اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.