اخراج پیمانکاران ایرانی از پارس‌جنوبی صحت ندارد

موسی سوری امروز در گفتگو با مهر در واکنش به انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اخراج رهبر کنسرسیوم و برخی از پیمانکاران شاغل در طرح توسعه فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی، گفت: تاکنون در سطح وزارت نفت هیچ گونه تصمیمی مبنی بر اخراج پیمانکاران ایرانی از فازهای در دست اجرای پارس جنوبی گرفته نشده است.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس با اعلام اینکه وزیر نفت موافقت خود را برای کاهش حجم کاری برخی از پیمانکاران شاغل در پارس جنوبی اعلام کرده است، تصریح کرد: با این وجود هم اکنون فرصتی برای برخی از پیمانکاران در تسریع و جبران عقب ماندگی در طرح توسعه فازهای پارس جنوبی تعیین شده است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه در این فرصت زمانی تعیین شده باید برخی از پیمانکاران نسبت به تسریع و جبران تاخیرهای ایجاد شده در فازهای پارس جنوبی اقدام کنند، اظهار داشت: اگر در این فرصت زمانی تاخیرها جبران نشود وزارت نفت تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد کرد.

 

وی همچنین از ساخت یک خط لوله جدید انتقال گاز به منظور اتصال پالایشگاه‌های سایت یک و دو پارس جنوبی خبر داد و افزود: با ساخت و راه اندازی این خط لوله امکان انتقال گاز طبیعی از منطقه کنگان به عسلویه فراهم می شود.

 

سوری با یادآوری اینکه با ساخت این خط لوله امکان اتصال تمامی پالایشگاه های گاز پارس جنوبی به یکدیگر فراهم می شود، بیان کرد: همچنین با ساخت این خط لوله گاز امکان ارسال گازهای ترش فازهای ۶ تا ۸ پارس جنوبی برای شیرین سازی در پالایشگاه های جدید ساخت فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی فراهم می‌شود.

 

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه ایجاد شبکه رینگی گاز بین پالایشگاه های جدید و قدیمی پارس جنوبی در دستور کار قرار دارد، خاطر نشان کرد: بر این اساس امکان انتقال و تولید یکپارچه گاز طبیعی در منطقه عسلویه فراهم می‌شود.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.