اخضر ابراهیمی: دیدگاه‌های تهران قادر به حل مشکل سوریه است

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
ماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه از پیشنهاد غیررسمی مکتوب جمهوری اسلامی برای حل بحران سوریه قدردانی کرد و گفت: دیدگاههای بسیار خوبی در این پیشنهاد مطرح شده که می‌تواند مسئله سوریه را حل کند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امشب (یکشنبه) پس از دیدار و گفت‌وگو با علی‌اکبر صالحی وزیر خارجه کشورمان در نشست خبری به تشریح گفت‌وگوها و توافقات حاصله با وزیر خارجه ایران پرداخت.

وی در ابتدا از حسن میزبانی جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و بحران سوریه را بحرانی رو به رشد خواند، افزود: سازمان ملل و اتحادیه عرب که من نماینده آنها هستم حساسیت موضوع را درک می‌کنند و بر حل سریع وضعیت فعلی سوریه تأکید دارند.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه به تأکیدات دبیرکل سازمان ملل بر توقف خشونت در سوریه اشاره کرد و افزود: دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف ارسال سلاح به کلیه گروه‌ها در سوریه است و از کلیه‌ کشورهایی که رابطه خوبی با دولت سوریه دارند می‌خواهد که از روابط خوب خود استفاده کرده و مانع از خون‌ریزی و کشتار در سوریه شده و راه‌های مسالمت‌آمیز را بررسی کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه مشکلات سوریه می‌تواند از طریق مسالمت‌آمیز حل و فصل شود، خاطرنشان کرد: سازمان ملل و اتحادیه عرب آماده هرگونه کمک برای حل این مشکل است.

وی ابراز امیدواری کرد که تماس‌ها به منظور حل بحران سوریه با کشورهای منطقه و کشورهای تأثیرگذار و تأثیرپذیر ادامه یابد و افزود: امیدواریم مسئله سوریه به صورت درست حل و فصل شود.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه همچنین از پیشنهاد غیر رسمی و مکتوب ایران درباره حل بحران سوریه قدردانی کرد و دیدگاه‌های ایران در این زمینه را خوب برشمرد و افزود: این دیدگاه‌ها قادر است که مسئله سوریه را حل و فصل کند.

ابراهیمی گفت: امیدواریم با کشورهای دیگر که توجه زیادی به وضعیت سوریه دارند و همین‌طور جمهوری اسلامی ایران، تمام ایده‌ها را جمع کنیم و به طرحی برای پایان دادن به کابوس ملت سوریه و در راستای منافع این ملت دست یابیم.

وی در پایان عنوان کرد: ما هیچ دیدگاه و منافعی را به جز منافع ملت سوریه در نظر نداریم.

اخضر ابراهیمی که امشب وارد تهران شد با علی‌اکبر صالحی دیدار کرد و قرار است با محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور و سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در خصوص موضوع سوریه گفت‌وگو کند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.