اخضر ابراهیمی راه را اشتباه رفت

” شریف شحاده”،نماینده مجلس سوریه با انتقاد از نحوه آغاز ماموریت نماینده سازمان ملل متحد، گفت: ماموریت “اخضر الابراهیمی” به جای سوریه از مصر و دیدار با “نبیل العربی” و “حمد بن جاسم” آغاز شد.
وی با حمایت از همه طرح های منطقه ای و بین المللی برای حل بحران سوریه مانند ماموریت کوفی عنان فرستاده پیشین سازمان ملل در سوریه و ماموریت اخضر الابراهیمی جایگزین عنان، گفت: بحران سوریه باید در این کشور شود اما می بینیم که ماموریت اخضر ابراهیمی از مصر آغاز شد، و وی با نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب و حمد بن جاسم وزیر خارجه قطر دیدار کرد.

نماینده مجلس سوریه گفت: این اقدام سوال برانگیز این پرسش را مطرح می کند که آیا قرار است اخضر ابراهیمی را قطری‌ها توجیه کنند و به او بگویند که چه وظیفه ای در سوریه دارد؟

وی با اشاره به اینکه هم نظام سوریه و هم مخالفان بر این عقیده هستند که الابراهیمی ابتدا باید به سوریه می آمد، گفت: ما از اخضر ابراهیمی گله کردیم و گفتیم که باید به سوریه می آمد و اوضاع این کشور را از رهبری سوریه و مخالفان سوری جویا می شد؛ اما هر کس مامور اعزام به سوریه می شود، ابتدا به قطر می رود، گویی که ماموریت وی مساله قطر است .

شحاده خاطرنشان کرد: الابراهیمی سئوالاتش را از قطر که حامی مالی گروه های تروریستی فعال در سوریه است، و نبیل العربی که برای محکوم کردن سوریه به شورای امنیت رفت، می پرسد.

نماینده مجلس سوریه، با اشاره به اظهارات سخنگوی دولت قطر که آشکارا اعلام کرد این کشور از مزدوران مسلح و شورشی در سوریه حمایت مالی می کند، گفت: بعید به نظر می رسد این کشور که از ابتدا نقشی منفی در بحران سوریه بر عهده داشته است، اکنون مواضع خود را تغییر داده و نقشی مثبت به عهده بگیرد.
پایان مطلب/


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.