اخلاق , دین و حمایت از بنیان خانواده محورهای اصلی فیلم های ایرانی است

قائم مقام وزیر ارشاد در دیدار با معاون سازمان رادیو و تلویزیون چین :

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با معاون سازمان رادیو و تلویزیون چین و هیات همراه ، سینمای ایران را ریشه دار و اخلاق گرا عنوان کرد و گفت: در سینمای ایران از موضوعات و مفاهیم اخلاقی و انسانی برای جذب و جلب مخاطب استفاده می گردد.

به گزارش هنرآنلاین،در این دیدار که صبح امروز در محل وزارتخانه صورت گرفت , علی پور محمدی سه موضوع اخلاق , دین و حمایت از بنیان خانواده را محورهای اساسی فیلم های ایرانی بر شمرد.

وی به حضور چشمگیر بانوان در سینمای پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت : زنان هنرمند کشورمان با حفظ شعائر اسلامی و شئونات اخلاقی در عرصه سینما و تلویزیون و سایر هنرها ایفای نقش می کنند.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۱۰۰ فیلم سینمائی در کشور تولید می گردد ادامه داد: یک هزار فیلم کوتاه داستانی از سوی انجمن سینمای جوان ، ۲۰۰ فیلم مستند در مرکز سینمای مستند و تجربی , ۴۰۰ فیلم تلویزیونی ( تله فیلم ) و ۴۰ سریال تلویزیونی و ۷۰ فیلم ویدئویی و داستانی از سوی وزارت ارشاد سالانه تولید می گردد.

وی با اشاره به رویکرد فرهنگی انقلاب اسلامی، موفقیت سینمای ایران در سالهای پس از پیروزی انقلاب را مرهون همین رویکرد دانست.

پور محمدی با بیان اینکه مردم ایران و چین عاطفی و اخلاق گرا می باشند زمینه همکاری دو کشور در تولیدات مشترک سینمائی را مطلوب و مناسب توصیف کرد.

وی به توافقات صورت گرفته در خصوص ساخت فیلم با کشورهای کانادا، ترکیه ، لهستان و عراق اشاره کرد و گفت : تبادل و تولید فیلم می تواند یکی از بسترهای همکاری میان دو کشور چین و ایران باشد.

در ادامه این دیدار ، جانگ پی مینگ ،معاون سازمان رادیو و تلویزیون چین نیز گفت : در چین حدود ۳ هزار و ۴۰۰ سالن وجود دارد که بعضی از آنها دارای سالن های چند منظوره می باشند و بطور کلی می توان گفت ۱۳ هزار سالن سینمائی در این کشور وجود دارد.

به گفته وی سالانه ۷۴۵ فیلم سینمائی و ۸۹۴ فیلم مستند در چین تولید می گردد و گردش مالی حاصل از آن ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار است.
 


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.