اخوان‌المسلمین درخواست‌های بین‌المللی برای پذیرش برکناری مرسی را رد کرد

فروردین ۱۴۰۳

سخنگوی گروه اخوان المسلمین مصر اعلام کرد، این گروه درخواست های بین المللی را مبنی بر پذیرش این واقعیت که «محمد مرسی» به ریاست جمهوری مصر باز نخواهد گشت، رد کرد.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، شبکه خبری «اسکای نیوز» اعلام کرد: «جهاد الحداد» سخنگوی اخوان المسلمین مصر، عصر دوشنبه، اعلام کرد، اخوان المسلمین درخواست های فرستادگان بین المللی را مبنی بر «قبول این واقعیت» که محمد مرسی به ریاست جمهوری مصر باز نخواهد گشت، نپذیرفت.

فرستادگان بین المللی که از روز دوشنبه وارد مصر شدند، تلاش می کنند به بحران سیاسی این کشور و ادامه خونریزی ها پایان دهند.

الحداد تأکید کرد، فرستادگان با «خیرت الشاطر» معاون دبیر کل اخوان المسلمین، صبح روز دوشنبه، در محل بازداشتش دیدار کردند اما الشاطر با بیان اینکه آنها بایستی با مرسی گفت وگو کنند، جلسه را بسیار زود ترک کرد.

بر اساس گفته سخنگوی اخوان المسلمین، الشاطر به این فرستادگان گفت:« کلید حل این مشکل در دستان مرسی است و تنها راه حل، اجرای کامل مشروعیت قانون اساسی و لغو کودتا است.»

الحداد افزود:« آنها (دیپلمات ها) شاطر را برای مذاکره دعوت کردند اما او (شاطر) ناگهان از اتاق خارج شد.»

وی اضافه کرد:« اخوان المسلمین برای پذیرش این واقعیت که کودتای نظامی رخ داده، تحت فشار قرار گرفته است، اما ما آن را نپذیرفتیم و هیچ توافقی درخصوص نحوه از سرگیری گفت وگوها حاصل نشده است.»

در حال حاضر دیپلمات هایی از کشورهای آمریکا، امارات و قطر و نیز اتحادیه اروپا در مصر حضور دارند تا برای پایان دادن به بحران این کشور که  عزل مرسی سرآغاز آن بود، میانجیگری کنند.

«جان مک کین» و «لیندسی گراهام» دو عضو کنگره آمریکا، روز دوشنبه، وارد قاهره شدند تا با مقامات مصری و طرف های ذی ربط در بحران سیاسی این کشور گفت وگوهای مفصلی انجام دهند.

پیشتر خبرگزاری رسمی مصر (الشرق الاوسط) گزارش داد که «ویلیام برنز» معاون وزیر خارجه آمریکا و «برناردینو لئون» فرستاده اتحادیه اروپا، شبانه، با الشاطر در زندان «طره» در جنوب قاهره دیدار کردند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.