اخوان خبرداد: ایران جزء ۵قدرت برتر سایبری دنیا/ درخواست کمک سایبری ۳۰کشور از ایران

۱۱ام بهمن ،

دبیر شورایعالی فضای مجازی،ایران را جزء ۵ قدرت برتر دنیا در فضای سایبر براساس اعلام نظر غیررسمی منابع خارجی برشمرد و از برنامه های این شورا برای تقویت و ارتقای فضای دفاع سایبری کشور خبر داد.

مهدی اخوان بهابادی در گفتگو با مهر، بحث امنیت فضای مجازی در شورایعالی فضای مجازی را متفاوت از آنچه که عموم مردم با آن درگیر می باشند، عنوان کرد و گفت: بعضا دیده می گردد که یک دشمن مشخص به یک سری دستگاههای حاکمیتی مانند تاسیسات هسته ای و نفتی حمله می کند و ما باید به صورت متقابل نسبت به این حملات دفاع انجام دهیم.
 
وی با بیان اینکه در حوزه فضای مجازی حملات سایبری متداول است و در کشورهای دیگر نیز دیده می گردد، ادامه داد: در شورایعالی فضای مجازی درگیر این قسمت از امنیت فضای مجازی هستیم و برای تقویت دائم این بخش نیز برنامه هایی در دست اقدام داریم. 
 
 
اخوان بهابادی گفت: دشمن زمانی که می بیند ایران در حوزه دفاع سایبری در حال تقویت است، دغدغه هایی را در میان مردم ایجاد می کند و به عنوان مثال به کاربران ایرانی می گوید حریم شخصی تان به خطر می افتد.
 
دبیر شورایعالی فضای مجازی با بیان اینکه در مسائل حریم خصوصی در کشور قوانین محکمی وجود داشته که جای هیچ نگرانی نیست، تصریح کرد: در شورایعالی فضای مجازی حوزه امنیت اولویت محسوب نمی شود و اولویت با محتوای فضای مجازی است.
 
وی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح ارتقای سایبری گفت: این طرح در مرحله اجرا قرار دارد و باید در حوزه دفاع سایبری توانمندی کشور را بالا ببریم تا در برابر حملات سایبری آسیب ناپذیر باشیم.
 
اخوان بهابادی در مورد رتبه ایران در حوزه دفاع سایبری گفت: از آنجایی که یک نهاد متمرکز برای اعلام رتبه بندی وجود ندارد ما نیز در این رابطه اظهارنظر دقیق نمی کنیم اما طبق اظهارنظرهای غیررسمی منابع خارجی، ایران جزء ۵ قدرت برتر سایبری دنیا است.
 
وی با اشاره به موفقیت ایران در زمینه کشف و شناسایی حملات سایبری گفت: در مورد یک موضوع و یک حمله ویروسی خاص نزدیک به ۳۰ کشور از ایران درخواست کردند که برای خنثی سازی این حملات به آنها کمک کند.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.