ادامه اجرای طرح فلج اطفال برای کودکان زیر ۱۵ سال آبادانی

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از ادامه عملیات ایمن‌سازی علیه فلج اطفال که از پنجم فروردین ماه در مرز شلمچه آغاز شده است، خبر داد و گفت: این عملیات گروه سنی زیر ۱۵ سال اتباع ایرانی وغیر ایرانی را شامل می‌شود.

ادامه اجرای طرح فلج اطفال برای کودکان زیر 15 سال آبادانی

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(داناخبر)، مرتضی جعفری معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان در تشریح این طرح بهداشتی همگانی اظهار کرد: عملیات مذکور به منظور حفظ شاخص‌های کشور جمهوری اسلامی ایران در خصوص فلج اطفال که در حال حاضر از سوی سازمان بهداشت جهانی بعنوان کشور عاری از این بیماری گزارش شده، آغاز شد.

وی ادامه داد: عملیات ایمن‌سازی گروه سنی زیر ۱۵ سال ایرانی و غیر ایرانی با همکاری مرکز بهداشت خرمشهر و نظارت مستقیم گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشکده علوم پزشکی آبادان آغاز به کار کرد.

جعفری همچنین با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی سل با محوریت بررسی شیوع سل مقاوم به درمان در کشور در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: به منظور بررسی شیوع سل ریوی مقاوم به درمان و انواع آن، طرح سراسری در کشور با مدیریت اداره کنترل سل وزارت بهداشت و درمان از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: با توجه به طرح سراسری ذکر شده کارگاه آموزشی با حضور کارشناس سل، پزشک هماهنگ‌کننده و کارشناسان آزمایشگاه‌های سل شهرستان‌های تابعه دانشکده علوم پزشکی آبادان در محل سالن اجتماعات معاونت بهداشت این دانشکده برگزار شد.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.