ادامه روند اخراج دانشجویان خارجی از دانشگاه‌هی ژاپن

اخراج دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های ژاپن که اغلب به دلایل مالی صورت می‌پذیرد، همچنان در این کشور با افزایش چشمگیری روبرو بوده است و دیگر کاسه صبر مسوولان رده بالایی ژاپنی را نیز لبریز کرده است.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دفتر مهاجران وزارت دادگستری ژاپن ضمن اعلام اینکه این دانشجویان قادر به پرداخت شهریه خود نیستند،خاطر نشان کرد: این افراد به طور غیرقانونی در این کشور رفت‌وآمد می‌کنند و این امر باعث افزایش بزه‌ در سطح شهر شده است.

دفتر مهاجرت وزارت دادگستری ژاپن خواستار اخراج سریع این دانشجویان شد.

به گزارش هافینگتون پست از سال ۲۰۱۱ دانشگاه یاماگوشی توکیو ۱۱۰ دانشجو خود را اخراج کرده است که ۷۰ نفر از این افراد اکنون در کشور ژاپن به طور غیرقانونی زندگی می‌کنند و پلیس در تلاش برای یافتن آنان است.

با این حال تعداد ثبت‌نام دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های یاماگوشی و توکیو که اغلب چینی هستند همچنان ادامه دارد.

دانشگاه یاماگوشی در همین راستا با تصویب قانونی یادآور شد: دانشجویانی که دو ترم پیاپی نتوانند شهریه خود را پرداخت کنند از این دانشگاه اخراج خواهند شد.

پذیرش در دانشگاه یاماگوشی اغلب به دلیل ارزان بودن برای دانشجویان خارجی جالب توجه است. دانشجویان خارجی برای رفتن به این دانشگاه‌ها ۲۰۰ هزار ین برای پذیرش و ۳۸۵ هزار ین شهریه سالیانه باید پرداخت کنند که نسبت به دانشگاه‌های دیگر ارزان‌تر است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.