ادامه سلطه سامسونگ بر اپل در بازار گوشی‌های هوشمند

سامسونگ در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ معادل ۵۰٫۲میلیون دستگاه گوشی هوشمند روانه بازار کرد که این امر سهم سامسونگ در بازار جهانی گوشی‌های موبایل را به ۳۳ درصد رساند. این درحالی است که طی همین دوره در سال میلادی گذشته، سهم سامسونگ از بازار جهانی گوشی‌های موبایل ۱۷ درصد بود. اپل هم که طی این دوره در سال ۲۰۱۱ برابر با ۱۹ درصد سهم بازار را از آن خود داشت، با کاهش ناچیز در حال حاضر ۱۹ درصد بازار گوشی‌های موبایل را در جهان به خود اختصاص داده است. اپل موفق شد از ماه آوریل تا ژوئن سال میلادی جاری ۲۶ میلیون دستگاه آی‌فون بفروشد.
گوشی هوشمند S3 با بازخورد مثبت کارشناسان و استقبال گسترده کاربران رو به رو شد. این گوشی در مقایسه با آی‌فون ۴S صفحه نمایشگر بزرگ‌تری دارد و در عین حال باریک‌تر و سبک‌تر است. این درحالی است که S3 از شبکه‌های پرسرعت ۴G در آمریکا هم پشتیبانی می‌کند.
به نظر نمی‌رسد تا پاییز سال جاری خبری از عرضه آیفونی با قابلیت پشتیبانی از شبکه ۴G باشد. آخرین نسخه از آی‌فون یعنی ۴S که ماه اکتبر سال میلادی گذشته وارد بازار شد از فناوری ۴G پشتیبانی نمی کند. ناگفته نماند که پس از گذشت ۹ ماه از عرضه آی‌فون ۴S، بازار این گوشی از تب و تاب افتاده است و هم اکنون خیلی از کاربران از خرید ۴S دست کشیده و منتظر رونمایی و عرضه آی‌فون بعدی هستند.
از یک سو زمان‌بندی هوشمندانه سامسونگ در عرضه S3 به بازار و از سوی دیگر تولید گوشی‌های هوشمند در رده‌های گوناگون برای پاسخ به نیاز همه کاربران، افزایش قابل توجه سهم بازار سامسونگ در بازار موبایل را در پی داشت. این درحالی‌است که اپل با آی‌فون فقط مصرف کنندگان گوشی‌های هوشمند رده پیشرفته را هدف قرار داده است.
تولیدکنندگان گوشی‌های موبایل در مجموع ۱۵۴ میلیون دستگاه تلفن همراه را در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ وارد بازار کرده اند که این رقم در مقایسه با عرضه ۱۰۸ میلیون دستگاه گوشی موبایل طی همین دوره در سال میلادی گذشته افزایش ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد. در حال حاضر سامسونگ و اپل در کنار هم نزدیک به ۵۰ درصد از بازار جهانی گوشی‌های موبایل را از آن خود کرده اند.
اما نوکیا هم که زمانی ۴۰ درصد بازار گوشی‌های موبایل دنیا را در اختیار داشت، با استقبال از سری گوشی‌های لومیا سهم خود را به ۶/۶ درصد رساند. این در حالی است که نوکیا طی همین دوره در سال میلادی گذشته ۱۵ درصد بازار را در دست داشت. انتظار می‌رود فروش گوشی‌های نوکیا پس از عرضه ویندوز فون ۸ دوباره بهبود پیدا کند. نوکیا سال گذشته رسما اعلام کرد که از پلتفرم ویندوز فون مایکروسافت پشتیبانی می‌کند و با آندروید کاری ندارد. این درحالیست که پشتیبانی غول فنلاندی از سیستم عامل قدیمی سیمبین هم به حداقل رسیده است.

نسترن صائبی / AP

۴۰۳۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.