ادعای مالکیت امارات بر جزایر سه‌گانه، نشان از فرمانبری‌ از آمریکا دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به طرح مجدد ادعای واهی مالکیت امارات بر جزایر سه‌گانه کشورمان در خلیج فارس گفت:‌ سران برخی از کشورهای عربی از جمله امارات نقش تصمیم‌گیرنده‌ای در امور خود ندارند لذا آمریکا و رژیم صهیونیستی در شرایط حساس آنها را تحریک به طرح این ادعای واهی کرده و آنان نیز به نشانه فرمانبری‌ از آمریکا به آن عمل می‌کنند.

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اعزام هیئتی از کمیسیون امنیت ملی به سوریه و لیبی در راستای رایزنی برای آزادسازی ربوده‌شدگان کشورمان در این کشورها به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به زودی دو هیئت از کمیسیون امنیت ملی به سوریه و لیبی اعزام خواهند شد.

وی در ادامه افزود: این اقدام در راستای رایزنی برای آزادسازی ربوده‌شدگان در این کشورها بوده و قطعا نقش موثری در آزادسازی آنها خواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: این سفر همچنین می‌تواند در ارتقای سطح روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران با دو کشور سوریه و لیبی که از حساسیت ویژه‌ای برخوردار هستند نیز ایفای نقش کند.

کوثری در بخش دیگری از اظهارات خود به طرح مجدد ادعای واهی امارات مبنی بر مالکیت جزایر سه‌گانه ایرانی در خلیج فارس از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: سران برخی از کشورهای عربی از جمله امارات تصمیم‌گیرنده امور خودشان نیستند لذا آمریکا و رژیم صهیونیستی در شرایط حساس آنها را تحریک به طرح این ادعای واهی می‌کنند و آنان نیز به این دستورات عمل می‌کنند.

وی افزود: صدام دیکتاتور پیشین عراق نیز بارها از این ادعاها مطرح کرده بود اما هیچ وقت نتوانستند آنرا ثابت کنند چرا که حق با جمهوری اسلامی ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر ضرورت واکنش دستگاه دیپلماسی به طرح این ادعا گفت: معتقدم هیچ نیازی به واکنش دستگاه دیپلماسی کشورمان به این موضوع وجود ندارد چرا که حتی کشورهای عربی نیز به پوچ بودن این ادعا پی برده‌اند.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.