ادعای واهی مالکیت برجزایر سه گانه، توطئه غرب برای ایجاد اختلافات منطقه‌ای

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: ادعای واهی مالکیت بر جزایر سه گانه، توطئه‌ای است که از سوی آمریکا و غرب برای ایجاد اختلافات منطقه‌ای طراحی شده است.

سجاد امیری در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر مالکیت جزایر سه گانه ایران، گفت:  شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه اخیر خود  ایران را متهم به دخالت در امور کشورهای منطقه کرده اما باید بداند که این اتهام‌های دروغین راه به جایی نمی برد.

وی افزود: کشورهای شورای همکاری خلیج فارس همواره با هدف گمراهی و انحراف افکار عمومی از اختلافات داخلی خود چنین اتهام های دروغینی را مطرح می‌کنند.

امیری ادامه داد: از آنجایی که سیاست های ایران مورد توجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس قرار گرفته و انقلاب اسلامی ایران نیز همواره جایگاه ویژه‌ای در منطقه داشته، از این‌رو  برای انحراف افکار عمومی نسبت به موقعیت چشمگیر ایران در منطقه این‌چنین اظهاراتی را علیه کشورمان بیان می‌کنند.

وی ادامه داد: مالکیت ایران بر جزایر سه گانه طبق اسناد و مدارک از مدت‌ها پیش به اثبات رسیده است و هرگز قابل تجزیه از خاک کشورمان نیست.

امیری با بی پایه و اساس خواندن ادعای مالکیت برخی کشورهای عربی بر جزایر سه گانه، تصریح کرد: ایران همواره آمادگی خود را برای ارائه اسناد حقوقی و سیاسی در این زمینه اعلام کرده و ادعای مالکیت از سوی برخی کشورهای عربی بی پایه و اساس است.

این کارشناس سیاست خارجی درپایان خاطر نشان کرد: ادعای واهی بر جزایر سه گانه، توطئه ای است که از سوی آمریکا و غرب برای ایجاد اختلافات منطقه ای طراحی شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.