ادعای آمریکا: ارسال دخایر خون از مسکو به مرز اوکراین

مقامات آمریکایی مدعی شدند: مسکو ذخایر خون به نوار مرزی با اوکراین فرستاده است .

ادعای آمریکا: ارسال دخایر خون از مسکو به مرز اوکراین

به گزارش ممتاز نیوز، سه مقام آمریکایی به رویترز گفتند که نیروهای روسیه در امتداد نوار مرزی خود با اوکراین ذخایر خون برای مجروحان احتمالی مستقر کرده‌اند.

مقامات فعلی و سابق ایالات متحده به این خبرگزاری گفتند که شاخص‌هایی مانند ذخایر خون در تعیین آمادگی مسکو برای انجام تهاجم در صورتی که پوتین تصمیم به انجام این کار بگیرد، حیاتی است.

از سوی دیگر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گفت که در بحبوحه تنش‌ها با مسکو بر سر اوکراین، «به زودی» شمار کمی از سربازان آمریکایی را به شرق اروپا اعزام خواهد کرد.

 

وی در جمع خبرنگاران گفت: «من به زودی نیروهای آمریکایی را به اروپای شرقی و کشورهای عضو ناتو می‌فرستم. نه زیاد.»

ایالات متحده آمریکا در حال حاضر ۸۵۰۰ سرباز را برای تقویت ناتو در حالت آماده‌باش قرار داده است.

جو بایدن با این حال تکرار کرده است که بحثی درباره اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین که عضو ناتو نیست وجود ندارد.

همزمان لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه گفت که تجمع نیروهای روسیه در امتداد مرزی اوکراین به جایی رسیده است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اکنون طیف کاملی از گزینه‌های نظامی از اقدامات کوتاه تا یک تهاجم تمام عیار را در اختیار دارد.

در حالی که هنوز اعتقاد نداریم که پوتین تصمیم نهایی را برای استفاده از این نیروها علیه اوکراین گرفته باشد اما او اکنون به وضوح این توانایی را دارد.   |   لوید آستین  –وزیر دفاع آمریکا

آستین در یک نشست خبری در پنتاگون گفت: «در حالی که هنوز اعتقاد نداریم که پوتین تصمیم نهایی را برای استفاده از این نیروها علیه اوکراین گرفته باشد اما او اکنون به وضوح این توانایی را دارد.»

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.