ادعای تل‌آویو درباره تسلیحات شیمیایی سوریه

یک روزنامه چاپ سرزمین‌های اشغالی به نقل از یک روزنامه آلمانی مدعی آزمایش تسلیحات شیمیایی در بیابان‌های سوریه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ماه‌های گذشته غرب و تل‌آویو تبلیغات سنگینی را مبنی بر امکان استفاه حکومت بشار اسد از تسلیحات شیمیایی علیه مخالفان به راه انداخته بودند و “باراک اوباما” نیز در سخنانی اعلام کرده بود که خط قرمز آمریکا در مورد سوریه استفاده حکومت این کشور از تسلیحات شیمیایی است.

در همین رابطه هاآرتض به نقل از اشپیگل مدعی آزمایش تسلیحات شیمیایی در سوریه با حضور متخصصان ایران شد.

این روزنامه در ادامه ادعای خود می‎نویسد: “این آزمایش در مرکز تحقیقاتی واقع در منطقه “السفیر” در شرق حلب و در اواخر ماه آگوست انجام شد. آزمایش تسلیحات شیمیایی در سوریه با کمک افسران ایران انجام گرفته است.”

این گزارش هاآرتض در حالی منتشر می‌شود که سرلشگر جعفری فرمانده سپاه پاسدارن ایران روز یکشنبه از حضور برخی نیروهای ایرانی در سوریه خبر داده بود و پس از آن رسانه های غربی تبلیغات سنگینی را در درباره حضور این افراد به راه انداختند.

علاوه بر آن با توجه به تهدیداتی که پیش از این از سوی آمریکا و دیگر کشورهای غربی در مورد تسلیحات شیمیایی در سوریه انجام شده بود، به نظر می‌رسد انتشار این گزارش توسط هاارتض با هدف شکل دادن دور جدیدی از فشارها علیه حکومت سوریه انجام شده باشد.

چندی پیش نیز روزنامه واشنگتن پست در گزارشی مدعی شده بود که سوریه تسلیحات شیمیایی خود را در ۲۰ نقطه مختلف انبار کرده است. 

گذشته از این موارد، جنجال جدید درمورد ایران و سوریه در حالی به راه افتاده که باحضور نمانیده ایران در نشست چهارجانبه قاهره، دور تازه ای از همکاری‌های ایران با کشورهای منطقه برای پایان دادن به بحران موجود در سوریه آغاز شده است. 


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.