ادعای رویترز: برجام در حال احیا شدن است

رویترز از قول دیپلمات‌ها نوشت: توافقی برای احیای برجام در وین در حال شکل‌گیری است.

ادعای رویترز: برجام در حال احیا شدن است

به گزارش ممتاز نیوز، برخی دیپلمات‌های نزدیک به مذاکرات احیای برجام در وین معتقدند بین ایران و ایالات متحده توافقی در حال شکل‌گیری است که بستر لازم برای برداشتن گام‌هایی از سوی هر دو طرف برای بازگشت به پیروی کامل از توافق هسته‌ای ۲۰۲۴ را فراهم می‌کند.

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه در گزارشی با ذکر این مقدمه نوشت که نمایندگان ایران، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه، آلمان، اتحادیه اروپا و ایالات متحده هنوز در حال گفت‌وگو درباره جزئیات پیش‌نویس چنین توافقی‌اند؛ هرچند غرب می‌گوید زمان کم است.

در این گزارش، از قول برخی دیپلمات‌ها که هویتشان فاش نشد، گفته می‌شود که طرف‌های گفت‌وگو بر سر مسائل زیادی به تفاهم رسیده‌اند و قسمت عمده پیش‌نویس تنظیم شده است؛ با این حال مسائلی هم باقی مانده که هنوز حل‌وفصل نشده‌اند.

پایگاه خبری نور نیوز، وابسته به شورای عالی امنیت ملی ایران، ساعاتی بعد در واکنش به این خبر در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت، «رویترز در حالی با ادعای دسترسی به سند ۲۰ صفحه‌ای توافق وین از آزادی زندانیان آمریکایی و اروپایی زندانی در ایران به عنوان بخشی از توافق وین خبر داده که اساسا این موضوع هیچ ارتباطی به مذاکرات وین ندارد. برخلاف این ادعا هیچ برنامه‌ای برای گفت‌وگوی مستقیم در دستور کار هیئت ایرانی نیست.»

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.