ادعای سنتکام درباره “حرکت ناامن” شناورهای نظامی ایران در کنار کشتی‌های آمریکایی

نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا ادعا کرده است که شناورهای نظامی ایرانی در آب‌های خلیج فارس به کشتی‌های نظامی آمریکایی نزدیک شده‌اند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که شناورهای نظامی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در نزدیکی تعدادی از کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا دست به حرکات ناامن زده‌اند.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین بامداد پنج‌شنبه به وقت تهران در بیانیه‌ای مدعی شده است که یازده شناور نظامی ایرانی در محدوده‌ی شمال خلیج فارس به شش کشتی جنگی از ناوگان نیروی دریایی آمریکا نزدیک شده و برای آن‌ها مزاحمت ایجاد کرده‌اند.

در این بیانیه ادعا شده است که شناورهای ایرانی در یک مورد تا فاصله‌ی ده یاردی کشتی‌های آمریکایی پیش رفته‌اند.

آمریکایی‌ها گشت‌زنی‌های شناورهای ایرانی به منظور حفظ امنیت کشور و منطقه را خطرناک و تحریک آمیز توصیف کرده‌اند.

واشنگتن مدعی شده است که این کشتی‌های جنگی آمریکایی در حال انجام عملیات مشترک با بالگردهای آپاچی در آب‌های بین‌المللی در خلیج فارس بوده‌اند.

کشتی‌های جنگی ایالات متحده آمریکا مدعی شده‌اند: چندین هشدار از طریق ارتباطات رادیویی به شناورهای ایرانی صادر کردیم که پس از حدود یک ساعت این شناورها از کشتی‌هایمان فاصله گرفتند.

نظامیان آمریکایی در حالی شناورهای ایرانی را به تحرکات خطرناک متهم می‌کنند که بارها در ماه‌های گذشته دست به اقدامات خلاف قوانین بین‌الملل زده‌اند. پس از آن که ایالات متحده آمریکا سردار قاسم سلیمانی را در یک حمله‌ی هوایی در عراق به شهادت رساند، تنش‌ها میان ایران و ایالات متحده در اوایل سال جاری افزایش یافت.

چندی پیش یک فروند جنگنده اف-۱۸ نیروی دریایی تروریستی آمریکا در حال نزدیک شدن به حریم هوایی ایران بود که با اخطار پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مجبور به تغییر مسیر شد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.