ادعای فدراسیون فوتبال؛ بدهی شستا تسویه حساب شد!/ غائله دیگری در راه است؟

خزانه دار فدراسیون فوتبال از افزایش جمع پرداختی‌های این فدراسیون به شرکت سرمایه گذاری شستا به ۲۵ میلیارد تومان معادل دو میلیون یورو در آبان ۹۸ خبر داد و اعلام کرد بدهی این فدراسیون به این هلدینگ تسویه حساب شده است. این در حالی است که شستا مبلغی در حدود ۶۰ میلیارد تومان را با توجه به نرخ یورو در بازار مطالبه کرده است.

به گزارش ممتازنیوز، طی ماه‌های گذشته شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی به منظور وصول طلب ۲ میلیون یورویی از این فدراسیون اقدام به توقیف اموال فدراسیون از طریق مراجع قضایی کرده بود و حدود چند هفته قبل، از برگزاری مزایده برای حراج ساختمان این فدراسیون خبر داد. توقیف و حراج ساختمان فدراسیون فوتبال چندی قبل با وساطت وزیر ورزش و جوانان و وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی متوقف شد و به فدراسیون تا پایان سال برای تسویه حساب بدهی خود زمان داده شد.

ریشه اصلی این ماجرا مربوط به طلب فدراسیون از شستا برای پرداخت دستمزد مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی بود. در نتیجه با توجه به ارزش کنونی یورو در بازار، این فدراسیون مبلغی در حدود ۶۰ میلیارد تومان بدهکار است که طبق ادعای قبلی مدیران این فدراسیون تا به حال فقط ۱۶ میلیارد تومان به این هلدینگ اقتصادی بازگردانده شده است.

موضوع مورد مناقشه میان طرفین تفاوت قیمت ارز در بازار ایران است. شستا اعتقاد دارد فدراسیون باید به قیمت امروزی مبلغ دو میلیون یورو را به حساب این هلدینگ اقتصادی بازگرداند اما فدراسیون فوتبال مدعی است که این مبلغ را باید به ارزش روزی که این مبلغ استقراض شده، بازگرداند که در نهایت دادگاه ادعای شستا را مورد پذیرش قرار داده است.

با این حال، علی سلیمانی، خزانه دار فدراسیون فوتبال امروز از تسویه حساب کامل بدهی شرکت شستا خبر داد! او ادعا کرده که با پرداخت چهار میلیارد تومان و افزایش پرداختی‌های این فدراسیون به ۲۵ میلیارد تومان، بدهی شستا تسویه حساب شده است.

او در این زمینه عنوان کرد: با همکاری وزارت ورزش و جوانان، ۴ میلیارد دیگر به شرکت شستا پرداخت شد.بدین ترتیب مجموع پرداختی فدراسیون فوتبال به این شرکت به ۲۵ میلیارد رسید که براساس نرخ روز هنگام استقراض دقیقا معادل دو میلیون یورویی است که در سال ۹۸ از این شرکت قرض گرفتیم.

وی افزود:ضمن تقدیر از حمایت و همراهی شرکت شستا با فدراسیون فوتبال و تیم ملی در آن مقطع حساس، درخواست می‌کنیم که مدیران ذی‌ربط با تقاضای فدراسیون جهت تسویه به نرخ روز براساس قوانین مالی حاکم بر طرفین که همان نرخ سامانه نیما تلقی می گردد، موافقت کنند. در این شرایط، فدراسیون هم قطعا با طی این مراحل می تواند از منابع تخصیصی خود به بهترین شکل بهره مند شود.

خزانه‌دار فدراسیون با اشراف بر خواسته شستا، از مدیران مربوطه درخواست کرده از خواسته خود برای دریافت این بدهی به قیمت ارز در مقطع کنونی یعنی بهمن ۹۹ منصرف شوند! باید دید شستا چه واکنشی نسبت به این موضوع خواهد داشت.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.