ادعای یک روزنامه کویتی از دو سناریو ایران پس از سقوط اسد/سید حسن نصرالله به ایران نقل مکان می​کند

صبح امروز برخی رسانه های اسرائیلی به نقل از روزنامه «سیاسه» کویت از احتمال نقل مکان دبیر کل حزب الله لبنان به ایران در صورت وخیم تر شدن اوضاع سوریه خبر داده اند. به ادعای این روزنامه، مقامات ایرانی به نصرالله توصیه کرده اند که در صورت منتج شدن وقایع سوریه به سقوط بشار اسد، لبنان را ترک کرده و به ایران نقل مکان کند.

البته این تنها بخشی از ادعای روزنامه کویتی است؛ زیرا این روزنامه در بخش دیگری از مطلب خود مدعی شده ایران برای واکنش به سقوط احتمالی اسد، دو سناریو را در نظر گرفته است: سناریوی اول شامل تأمین جدیدترین انواع تسلیحات برای برای حزب الله و افزایش شمار نیروهای ایرانی در لبنان است. این امر حضور ایران را در لبنان افزایش داده و جای خالی سوریه را برای ایران پر می کند. سناریوی دوم شامل خارج کردن همه نیروهای وابسته به ایران از جنوب لبنان و بیروت و منتقل کردن نصرالله و دیگر رهبران حزب الله از لبنان به ایران است. بر این اساس، ایران تلاش خواهد کرد از هرگونه سوءقصد یا اقدام احتمالی علیه ایران افراد جلوگیری به عمل آورد.

ادعاهای این روزنامه کویتی و به تبع آن ذوق زدگی نشریات صهیونیستی در این مورد عمدتا از آنجا ناشی می شود که آنان تشیع سرخ علوی و رهبری شیعه را هرگز نشناخته اند و همواره در اذهان خود رهبریت شیعه را با حکام مرتجع در کشور های عربی مقایسه می کنند . حکام مرتجعی که برای بقاء حکومت و جان خود ، با شیطان هم پیمان دوستی می بنند. نکته عجیب این است که آنچه در جنگ ایران و عراق اتفاق افتاد و یا آنچه در جنگ سی و سه روزه انجام شد را می بینند ، اما باز خود را به نا آگاهی می زنند.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.