ادغام وزارت ارتباطات به صلاح نیست/ عدم موفقیت سایر ادغام‌ها

۱۲م آذر ،

حمیدرضا فولادگر در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به برکناری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سپردن سرپرستی این وزارتخانه به وزیر راه اظهار داشت: از سال قبل بحث ادغام وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات با وزارت راه مطرح شده بود و براین اساس بررسی های مختلفی از وضعیت این وزارتخانه ها در دیگر کشورهای دنیا انجام شد.

وی با بیان اینکه براساس گزارشات انتشار یافته در کشورهایی که راه و ارتباطات با یکدیگر ادغام شده اند موضوع تنها مربوط به بهره برداری از شبکه های حمل و نقل و ارتباطات است و مباحث مربوط به فناوری مطرح نیست، خاطرنشان کرد: در این راستا مجلس سال قبل نیز مخالفت خود را با ادغام دو وزارتخانه راه و ارتباطات اعلام کرد.

فولادگر با تاکید براینکه دولت درصدد تشکیل وزارت زیربنایی است ادامه داد: این موضوع نباید عجولانه و بدون کارشناسی انجام پذیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ادغام وزارتخانه ها طی سال اخیر و عدم موفقیت این اقدام، اظهار داشت: دولت هنوز شرح وظایف وزارتخانه هایی که تا پیش از این ادغام شده اند را اعلام نکرده است.

وی با بیان اینکه مخالف برنامه پنجم توسعه در کوچک سازی بدنه دولت و ادغام وزارتخانه ها نیستیم، تصریح کرد: ادغام های پیشین وزارتخانه های دولت بدون کار کارشناسی و مقدماتی لازم صورت گرفته است و براین اساس مشکلات بسیاری در وزارتخانه های فعلی برای شرح وظایف آنها وجود دارد.

فولادگر با تاکید براینکه در شرایط فعلی بهتر است دولت مشکلات ادغام وزارتخانه های پیشین را رفع کند، گفت: در شرایط فعلی ادغام وزارت ارتباطات با وزارت تازه تاسیس راه و شهرسازی و ایجاد وزارتخانه سومی به نام زیربنایی به هیچ وجه به صلاح نیست.   

به گزارش مهر، محمود احمدی نژاد – رئیس جمهور و رئیس شورایعالی فضای مجازی کشور – شب قبل طی حکمی رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را از سمتش برکنار و علی نیکزاد – وزیر راه و شهرسازی را به عنوان سرپرست وزارت ارتباطات منصوب کرد.

امروز نیز وزیر راه و شهرسازی و سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که وزارت ارتباطات، راه و مسکن و یک وزارتخانه دیگر با هم ادغام و وزات امور زیربنایی تشکیل می‌شود.


MehrNews Rss Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.