ادغام کذب است یا واقعیت؟

فاوانیوز: علی شمیرانی – دو سال قبل بود که چند وزارتخانه دولت در یکدیگر ادغام شدند، در این میان قرار بود وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با دو وزارت مسکن و شهرسازی و راه و ترابری یکی شود، که در نهایت چنین نشد. تصور این بود که با بسته شدن پرونده ادغام‌ها حداقل تا پایان دولت دهم فرصت و خبری از ادغام‌های جدید نباشد اما خبرهای گاه و بیگاه حکایت دیگری دارند.
چندی پیش زمزمه‌های غیر رسمی در دستور کار قرارگرفتن ادغام وزارت ارتباطات با وزارت جدیدالتاسیس راه و شهرسازی مطرح و همچون سال گذشته موضع‌گیری مخالفان و موافقان این موضوع در رسانه‌ها آغاز شد. این مسایل در حالی بود که هیچ مرجع و خبر متقنی از ادغام مذکور نیز در دسترس نبود و خبرها بیشتر حول شنیده‌های غیر رسمی بود.
اما در حالیکه بار دیگر این موضوع رو به فراموشی بود، هفته گذشته خبرگزاری رسمی مهر خبر از “مصوبه” هیات دولت مبنی بر ادغام وزارت ارتباطات با وزارت راه و شهرسازی داد. این خبرگزاری در ادامه خبر خود افزوده بود، “به نظر می رسد با ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در وزارت راه و شهرسازی نام وزارتخانه تازه تاسیس، وزارت امور زیربنایی باشد. به احتمال زیاد، سرپرستی این وزارتخانه را نیز علی نیکزاد وزیر فعلی راه و شهرسازی بر عهده خواهد داشت.”
نکته قابل توجه آنکه خبر مذکور به نقل از دولت و در واقع به عنوان یک مصوبه نقل شده است و از این رو کذب بودن موضوع که البته تکذیبیه‌ای نیز از سوی دولت در پی نداشته بعید می‌نماید. در عین حال مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا اعلام کرد”خبرهای منتشر شده در برخی رسانه‌ها درخصوص ادغام وزارت ارتباطات که بدون منبع موثقی ذکر شده، صحت نداشته و وزارت ارتباطات همانند گذشته برنامه‌های خود را پیگیری می‌کند.”
موضوع درخور تامل آنکه خبرگزاری ناشر خبر ادغام وزارت ارتباطات تکذیبیه این خبر را منتشر نکرده است. نکته جالب توجه دیگر آنکه رسانه‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز به چنین خبر مهمی واکنش درخوری نشان نداده و با نقل تکذیب موضوع از کنار آن گذشتند.
اما به اعتقاد نگارنده پذیرش این موضوع که یک خبرگزاری رسمی می‌تواند خبر کذبی را آن هم به نقل از هیات دولت منتشر کرده و اتفاقاً تکذیبیه‌ای نیز از سوی دولت در خصوص چنین موضوع مهمی دریافت نکند، کمی عجیب است. از بایدها و نبایدهای ادغام وزارت ارتباطات با وزارتخانه دیگر که بگذریم موضوع به اصل انتشار اخبار مذکور باز می‌گردد که صحت و سقم آن همچنان مبهم است.
اگر خبر ادغام کذب است، تکذیبیه دولت کجاست؟ اگر خبر صحت دارد نتیجه آن کجاست؟! اما اگر فرض را بر کذب بودن خبر بگذاریم باید پرسید این اخبار چگونه و با چه هدفی منتشر می‌شود؟ به هر تقدیر نشر خبر انحلال یک وزارتخانه بر عملکرد کارکنان، آینده طرح‌ها و سایر نهادهایی که به شکل مستقیم و غیرمستقیم با آن در ارتباط هستند تاثیر نامطلوب برجا گذاشته و منجر به سستی و گاه حتی بلاتکلیفی برخی امور خواهد شد.

منبع : فناوران اطلاعات

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.