ادیب‌یزدی: مداحان باید دانش و آگاهی وسیعی از وقایع و اتفاقات دنیا داشته باشند

44-155.jpg

یک استاد حوزه گفت: افرادی هستند که در جلسات وعظ می‌خواهند آبروی اسلام و نظام را از بین ببرند اما مداحان و واعظین باید آگاه باشند و بدانند که آبروی جامعه مداح و جلسات وعظ، آبروی اسلام است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی در همایش بزرگ مداحان و شعرای آیینی استان البرز اظهار کرد: ایران در حال حاضر در برهه‌ای حساس به سر می‌برد و نگاه همه دنیا به روحانیون است، بنابراین آنان باید به عنوان بزرگان جامعه اسلامی آداب بزرگی را نشان دهند و برای جهانیان این آیین را در عرصه عمل عرضه کنند و از اعمال و سخنانی که دل دشمن را شاد می‌کند به شدت پرهیز کنند.

وی افزود: افرادی هستند که در جلسات وعظ می‌خواهند آبروی اسلام و نظام را از بین ببرند، اما مداحان و واعظین باید آگاه باشند و بدانند که آبروی جامعه مداح و جلسات وعظ، آبروی اسلام است.

این خطیب و استاد حوزه تصریح کرد: روحانیون و مداحان در خط مقدم جبهه مقابله با تهدیدها و تهاجم‌های دشمنان هستند و باید برای حفظ اسلام و ایران تلاشی مضاعف داشته باشند.

ادیب یزدی یادآور شد: باتوجه به تحریم‌های دشمن علیه اسلام، مداحان ما باید دانش و آگاهی وسیعی از وقایع و اتفاقات دنیا داشته باشند و با علم و فناوری روز دنیا پیش روند و هرگز نباید در یک سطح متوقف شوند.

وی در پایان اظهار کرد: یک روحانی و یک مداح باید پاسخگوی همه نیازهای معنوی، دینی و مذهبی فرد باشد و علاوه بر روضه خوانی به علوم و فنون دینی و احکام اسلامی و همچنین آیات قرآنی تفسیر آن و نهج البلاغه نیز مسلط بوده و در مداحی و سخنرانی خود از آنان استفاده کند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.