اذعان رسانه های بیگانه به ناکارآمدی تحریم ها

اغلب رسانه های بیگانه از گزاره اثرگذاری تحریم ها، به سمت برجسته کردن ضعف مدیریتها، تغییر جهت داده اند.

به گزارش ندای انقلاب، در حالیکه پیشتر رسانه های بیگانه تلاش وافری در بزرگنمایی اثرات تحریم بر اقتصاد ایران داشتند، به نظر می رسد این رویکرد در حال تغییر است.
به طوریکه اغلب رسانه های بیگانه از سرمایه گذاری ویژه خود بروی گزاره اثرگذاری تحریم ها، به سمت برجسته کردن ضعف مدیریت ها، تغییر جهت داده اند.
در این زمینه رادیو فرانسه در گزارشی می نویسد «در آغاز این هفته، اتحادیه اروپا تصمیم گرفت تا تحریم های تازه ای در زمینه های مالی، تجاری و ارتباطی علیه ایران اعمال کند.اعمال این تحریم ها، افزون بر تحریم های گذشته که بخش های انرژِی، سیستم بانکی و بخش حمل و نقل کشور را هدف قرار داده بود، محدودیت های بیشتری را برای اقتصاد ایران ایجاد خواهد کرد. هرچند تحریم ها اثرات بسیار منفی براقتصاد ایران داشته، ولی گناه بحران اقتصادی کنونی در ایران را فقط نمی توان بر گردن تحریم ها انداخت، بلکه ناتوانی و ناکارآمدی مدیریت اقتصادی کشور نیز سهم بسزایی در بحران اقتصادی کنونی در ایران داشته است.»
در بخش دیگری از این گزارش که به موضوع اختلافات سیاسی در داخل کشور اختصاص پیدا کرده می خوانیم «همانطور که میدانیم از هنگام آغاز بحران اقتصادی در اواخر سال میلادی گذشته، فضای سیاسی داخلی ایران پرتنش بوده و ارکان مهم جمهوری اسلامی مانند مجلس شورای اسلامی و دولت همواره در کشماکش سیاسی به یکدیگر به سر برده اند. در حالی که بسیاری از نمایندگان مجلس، دولت را به ناکارآمدی در مدیریت اقتصادی کشورمتهم کرده اند، محمود احمدی نژاد بحران های پیش آمده را ناشی از دخالت های خرابکارانه دیگر جناح های حاکم به قصد تضعیف دولت دانسته است.»
این تحلیل، گواه روشنی از طرز تلقی بیگانگان از شرائط داخلی ایران و اثرات مخرب منازعات سیاسی بر معضلات اقتصادی است. از اینرو بی دلیل نیست که رسانه های بیگانه علاوه بر بزرگنمایی اثرات تحریم ها بدنبال تشدید اختلافات داخلی در کشور هستند.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.