ارائه اینترنت اکسپلورر ۱۰ برای کاربران ویندوز ۷

۰۹م اسفند ،

 

پیش از این کاربران و البته بیشتر برنامه‌نویسان وب به نسخه پیش‌نمایش اینترنت اکسپلورر ۱۰ برای ویندوز ۷ دسترسی داشتند. اما حالا از ساعتی پیش امکان استفاده از این نسخه از مرورگر برای کاربران ویندوز ۷ به طور عادی فراهم گردید. مرورگر کاربران ویندوز ۷ در هفته‌های آینده به صورت خودکار از طریق آپدیت‌های معمول ویندوز از نسخه فعلی به نسخه ۱۰ بروز رسانی خواهد شد. البته این بروز رسانی برای اشخاصی که از نسخه پیش‌نمایش این مرورگر استفاده می‌کنند سریع‌تر اتفاق خواهد افتاد.
 
به گزارش وبلاگینا از theverge نسخه ۱۰ اینترنت اکسپلورر با سابقه و شاید نه چندان محبوب، قابلیت‌های تازهی را برای موتور جاوا اسکریپت خود در نظر گرفته و همچنین مایکروسافت تلاش کرده است تا نگاه ویژه‌ای به مصرف انرژی این مرورگر داشته باشد؛ به‌خصوص حالا که سرمایه‌گذاری ویژه‌ای بر روی دستگاه‌های همراه کرده است. در این نسخه کاربران قابلیت تصحیح خطاهای نوشتاری خودکار را نیز در اختیار خواهند داشت. اما مهم‌ترین قابلیت این نسخه از IE پشتیبانی از CSS3 براساس استاندارد‌های تازه وب است که مایکروسافت تلاش کرده تا بیشترین تطابق با این استانداردها را در این نسخه ایجاد کند.
 
ظاهر و محیط کاربری این مرورگر در ویندوز ۷ شبیه به نسخه قبلی خود خواهد بود و در نتیجه خبری از آنچه در ویندوز ۸ دیده می‌شود نیست. اما با توجه به نسخه پیش‌نمایش و البته کاربری این مرورگر در ویندوز ۸ می‌توان گفت این نسخه از اینترنت اکسپلورر پیشرفت بسیار خوبی داشته است.
 
اینترنت اکسپلورر ۱۰ از تاریخ ۲۶ اکتبر بر روی آخرین نسخه‌ ویندوز که مایکروسافت تلاش بسیاری بسیاری در ترغیب کابران به استفاده از آن دارد، ارائه شد. این شرکت در آن زمان به خاطر تاخیر در ارائه نسخه تازه مورد انتقاد کاربران قرار گرفت و  همین حالا هم باید گفت که اگر ویندوز ۷ شما نسخه سرویس پک یک نیست قادر به استفاده از این مرورگر نخواهید بود.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.