ارائه منشور اصلاح‌طلبان به رئیس‌جمهور/ از چالش میان اصولگرا و اصلاح‌طلب استقبال می‌کنیم

اردیبهشت ۱۴۰۳

محتشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان با بیان اینکه منشور اصلاح‌طلبان را با هفت بند در اختیار رئیس‌جمهور قرار دادیم، گفت: بگذارید باب جدیدی از انتقادات میان ما و اصولگرایان ایجاد شود تا همدیگر را نقد کرده و به چالش بکشیم.

 “مجید محتشمی” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تفاوت منشور رقابت‌های سیاسی و منشور اصلاح‌طلبان، گفت: منشور رقابت‌های سیاسی مبتنی بر تعیین حد و مرزهای اخلاق مبارزات سیاسی بوده، در حالی که منشور اصلاحات تعیین استراتژی، راهبرد و اهداف اصلی جریان اصلاحات برای اداره کشور است.
 
وی با بیان اینکه آماده‌ایم پیشنهاد خود را مبنی بر تعیین منشور رقابت‌های سیاسی به جریان اصولگرا به ویژه حزب موتلفه ارائه دهیم، تاکید کرد: این منشور حدود و اختیارات احزاب در اکثر زمینه‌ها به ویژه رعایت فضای انتخابات را تعیین کرده و همه موظف به رعایت آن هستیم.
 
سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان، اصلاحات را مترادف اعتدال دانست و با بیان اینکه تفکیک این دو گفتمان توسط هر شخصی با انگیزه سیاسی است، بیان داشت: منشور اصلاح‌طلبان را با هفت بند در اختیار رئیس‌جمهور قرار دادیم تا مشخص شود آیا گفتمان اعتدال ایشان با اصلاحات ما قرابت و یا فاصله دارد؛ همچنین نگاه ایدئولوژیک، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به اصلاحات و اعتدال بیانگر این مهم است که اصلاحات همان اعتدال است.

محتشمی با اشاره به شاخص‌های منشور اصلاح‌طلبان تصریح کرد: باور به قانون اساسی و ارزش‌های اسلامی، تحکیم مردم‌سالاری دینی با تاکید براینکه مردم سالاری دینی منبع اصلی حاکمیت در کشور است، استیفای حقوق ملت به ویژه حق آزادی بیان و سایر حقوق شهروندی، تاکید بر قانون‌مداری و قانون‌گرایی، رعایت اخلاق اسلامی در همه زمینه‌ها تاکید بر توسعه پایدار و استقرار نظام عدالت اجتماعی و اقتصادی در کشور، تلاش در جهت تعامل روابط بین‌المللی با رعایت ارزش‌های اسلامی، صیانت از منافع ملی در منشور اصلاح‌طلبان تدوین شده است.
 
سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان با بیان اینکه اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی یک تفاوت ویژه دارند، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان تاکید بر آزادی و دین دارند در حالی که جریان اصولگرایی تاکید بر دین و نه آزادی داشته، همچنان که جریان سکولاریسم بر آزادی و نه دین اصرار می‌ورزد.
 
محتشمی با بیان اینکه آزادی در اصولگرایان کم‌رنگ بوده و ماهیت این جناح بر سمع و اطاعت است، اضافه کرد: مشی اصلاح‌طلبان بر تحقیق و انتخاب بوده همچنان که آزاداندیشی دینی و رویه تحقیق جزو ماهیت اصلاح‌طلبی‌ است.
 
دبیرکل حزب آزادی در پایان در پاسخ به این سوال که با توجه به نقل از‌های شما دربارهٔ ماهیت اصلاح‌طلبی، “راستگو” یک اصلاح‌طلب واقعی است، چراکه از روی تحقیق و انتخاب عمل کرده، گفت: راجع به راستگو در زمان‌های بعد صحبت خواهم کرد، اما بگذارید باب جدیدی از انتقادات میان ما و اصولگرایان ایجاد شود تا همدیگر را نقد کرده و به چالش بکشیم؛ بگذارید اصولگرایان بگویند راستگو از اعضای ما است.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.