ارائه پیشنهادهای مشخص ایران برای آغاز دور تازهی از همکاری‌ها با ۱+۵

ایران > سیاست‌خارجی
معاون سعید جلیلی گفت: رئیس هیئت ایرانی در نوبت صبح مذاکرات آلماتی پیشنهادهای مشخص ایران را برای آغاز دور تازهی از همکاری‌های ۱+۵ با ایران به طرف مقابل ارائه کرد.

فارس نوشت: علی باقری جمعه ۱۶ فروردین ماه در کنفرانس خبری از ارائه پیشنهاد تازه ایران به کشورهای ۱+۵ خبر داد و گفت: همانطور که توافق شده بود نمایندگان ایران و ۱+۵ مذاکرات خود را آغاز کردند.

وی افزود: ایران چند ماه قبل طرح جامعی را برای شکل گیری همکاری بین هفت کشور به طرف مقابل ارائه کرد. امروز در نشست صبح، دکتر جلیلی پیشنهادهای مشخص ایران را برای آغاز دور تازهی از همکاری‌های ۱+۵ با ایران به طرف مقابل ارائه کرد. این پیشنهادها در چارچوب طرح کلی ایران در مسکو تنظیم شده بود که ارائه گردید.

وی افزود: در این جلسه طرف ایرانی بر لحاظ کردن سه عنصر «آغاز روند، ابعاد روند و سرانجام و پایان روند گفت‌وگوها» تاکید کرد.

باقری اظهار داشت: ایران بر این باور است آنچه به عنوان گام اعتمادساز از آن یاد می‌شود یعنی مجموعه اقداماتی که دو طرف باید با هم توافق کنند و انجام دهند، بخشی از راه‌حل جامع است و نه چیزی از راه حل جامع یا در کنار آن. بر این اساس پینشهادی که امروز صبح جلیلی به نمایندگان کشورهای ۱+۵ ارائه کرد چارچوب مشخصی را به طرف مقابل ارائه داد.

وی دربارهٔ ادامه مذاکرات خاطرنشان کرد: گفت‌وگوها امروز و یا در صورت نیاز ۱۷ فروردین ماه ادامه خواهد یافت تا طرفین دیدگاه‌ها را مبادله کرده و بستر تازهی برای همکاری‌ها ایجاد شود.

گفتنی اینکه باقری توضیح بیشتری درخصوص جزییات پیشنهادهای ایران ارائه نکرد.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.