اراکی: علمای امت با تبیین ظلم و ستم حاکمان دیکتاتور نقش بی بدیلی در بیداری اسلامی داشته اند

۰۹اردیبهشت،

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران الاسلام و المسلمین محسن اراکی با اشاره به نقش علما در بیداری اسلامی گفت: نقطه اغاز بیداری اسلامی مرهون انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(س) است.

وی خاطر نشان کرد: پس از انقلاب اسلامی ایران شاهد گسترش آن در لبنان و فلسطین بودیم که تاثیر این انقلاب را به تدریج در شمال افریقا شاهد بودیم.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: علمای امت با تبیین ظلم و ستم  حاکمان دیکتاتور و مشروع نبودن نظامهای حاکم، مردم را نسبت به تغییر اوضاع ضد حاکمان خود تشویق کردند.

حجت الاسلام  اراکی یادآور شد: علمای امت با آگاه کردن مردم دربارهٔ هماهنگ بودن سیاست‌های استکباری حاکمان بعضی از کشورهای اسلامی همچون حاکمان مصر، لیبی، یمن، تونس، بحرین و… با آمریکا و صهیونیست‌ها،  مردم را ضد آنها شوراندند.

 وی همچنین دربارهٔ آینده جریان بیداری اسلامی گفت: به طور قطع جریان بیداری اسلامی ادامه خواهد یافت و به تدریج جریان‌های نفوذی در  آن شناسائی و تسویه خواهند شد و مردم و جوانان با نیات و مقصود آن‌ها آشنا خواهند شد و زمینه انزوای آنها را فراهم خواهند کرد.

حجت الاسلام اراکی خاطرنشان کرد: مشکلات زیادی در راه انقلابیون مسلمان وجود دارد که آن‌ها با مقاومت وصبر باید خطرات و مشکلات را کنار بگذارند و با تصمیم و اراده راسخ، بیداری اسلامی را به پیش ببرند.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: بر اساس سنت‌های الهی هر قوم و گروهی اراده تغییر در راه خیر داشته باشند خداوند پشتیبان آن‌ها خواهد بود.    
 
وی دربارهٔ تحولات سوریه هم افزود: جریان بیداری اسلامی در سوریه هم اتفاق افتاده است اما این جنگ افروزی‌ها و کشتار مسلمین جزئی از آن نیست.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: مردم سوریه هم اصلاح امور و  وضع جدیدی را خواستار می باشند و نظام سوریه هم با اعلام آمادگی برای تغییر، در صدد اصلاح اوضاع کشور است و انشاءالله وضع آن بهبود یابد.
 
اراکی همچنین دربارهٔ نقش انقلاب ایران و رهنمودهای امام امت و رهبری معظم انقلاب در بیداری اسلامی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران بیشترین نقش را در بیداری مسلمین داشته است چه به آن اقرار شود یا نشود.

 وی گفت: روحیه نترسیدن از استکبار و تسلیم نشدن در مقابل آن‌ها به وسیله امام خمینی (ره) در بین جوامع اسلامی شیوع پیدا کرد و الگوی انقلاب ایران به جوانان حزب الله لبنان منتقل و از آنجا به گروه‌های اسلامی فلسطین منتقل شد و منجر به شکل‌گیری جبهه مقامت اسلامی ضد اهداف و مقاصد آمریکا و صهیونیست‌ها شد.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: اگر بیداری بخواهد کماکان راه خود را ادامه دهد باید از الگوی انقلاب اسلامی ایران و رهنمودهای امام امت و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای پیروی کند.

وی در پایان یادآور شد: اجلاس‌های قبلی مجمع جهانی بیداری اسلامی همه ضروری و مفید و در انتقال تجربه و افکار تاثیر گذار بودند که در این باره باید از رهبر معظم انقلاب به خاطر بنیانگذاری مجمع جهانی بیداری اسلامی و از زحمات اقای دکتر ولایتی برای پیگیری امور تشکر کرد.
 
 گفتنی است؛ اجلاس علمای امت  و بیداری اسلامی به عنوان مهمترین نشست مجمع بیداری اسلامی تاکنون، با حضور حدود ۷۰۰ مهمان داخلی و خارجی در روزهای  نهم و دهم اردیبهشت، در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران برگزار خواهد شد و در آن دربارهٔ مباحث مهم جهان اسلام و در راس آن وحدت امت اسلامی، بیداری اسلامی، چالش های جهان اسلام و راه های مقابله با آن بحث و تبادل نظر خواهد شد.
 
  انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.