ارتباط با نسل‌های چند میلیون سال آینده با کمک یاقوت کبود

ذخیره داده ها و نگهداری اطلاعات آنها تا چند سال آینده با کمک تکنولوژی های کنونی امکان پذیر است، اما تصور کنید نیاز باشد که این اطلاعات برای انتقال به هزاران یا حتی میلیون ها سال آینده ذخیره شود.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری تلگراف؛ یکی از ضروری ترین کاربردها برای ذخیره اطلاعات تا هزاران سال آینده، ذخیره اطلاعات هسته ای و هشدار به ساکنان آینده زمین درباره مناطق و سایت های خطرناکی است که فعالیت ها و آزمایشات هسته ای در آنها صورت گرفت است.
 
خوشبختانه ظاهرا طی مطالعات اخیر، دانشمندان راه حل چنین مشکلی را با کمک دیسک صفحه های ساخته شده از یاقوت کبود که در آنها پلاتین نیز بکار رفته، پیدا کرده اند.
 
ارتباط با نسل های دور و آینده چند میلیون ساله به دلایل گوناگونی موضوعی چالشی است؛ زیرا گذشته از پیدا کردن واسطه و محیطی که طی سالهای طولانی سالم و دست نخورده باقی بماند، هیچ راهی نیست که بتوان دقیقا تخمین زد که آیندگان داده ها را چطور خواهند خواند و از چه زبانی در آن زمان استفاده می کنند، اما در مورد برخی علائم و موضوعات به عنوان مثال خطر ضایعات رادیواکتیو اطلاعات قابل انتقال است.
 
در این میان، یک شرکت هسته ای فرانسوی موفق به ساخت دیسک هایی از یاقوت کبود صنعتی شده که به علت مقاومت بسیار بالا، می تواند بسیار مقاوم باشند. 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.