ارتباط دانشگاه ها و عالمانِ ملت ها با یکدیگر، ضامن تحقق اهداف مشترک و پایه سعادتمندی بشریت

دکتر احمدی نژاد در جمع دانشجویان دانشگاه پکن مطرح کرد

رییس جمهور گفت: ارتباط گسترده دانشگاه ها و عالمانِ ملت ها با یکدیگر، ضامن تحقق اهداف مشترک و پایه سعادتمندی بشریت است.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی نژاد بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) به وقت محلی در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه پکن همه مشکلات جامعه بشری در طول تاریخ را ناشی از عدم استقرار علم و دانایی ، عدالت ، عشق و محبت و آزادی در زندگی بشر دانست و اظهار داشت: استقرار این عوامل و ارزشها در زندگی بشر وابسته به اراده ملت هاست و با ساخته شدن انسانها و خواست ملت ها و استقرار حاکمان دانا ، صالح ، عادل و عاشق مردم و نظامات عادلانه است که آرزوهای تاریخی بشر برای تحقق جامعه سعادتمند و رسیدن به کمال برآورده می شود؛ حاکمانی از جنس صالحان و پیامبران که می آیند و جهان را سرشار از عدالت، عشق و صلح می کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه اساس نظم فعلی موجود در جهان بر اساس تبعیض، بی عدالتی، فقر، جهل و عقب ماندگی ملت ها استوار شده، اظهار داشت: این درحالی است که خداوند وعده داده آینده جهان در اختیار حاکمیت ملت ها، عدالت و دانایی خواهد بود و همه باید آماده باشیم و تلاش کنیم تا با مطالبه عدالت و مهرورزی زمینه استقرار آن زندگی زیبا و وعده داده شده را فراهم کنیم.

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: مصلحان بشری از جمله کنفوسیوس و پیامبران الهی به ویژه پیامبر آخر که بزرگترین هدیه خداوند به بشریت است همگی انسان ها را به دانایی ، پاکی ، عدالت ، مهرورزی و توحید دعوت کردند و این رمز حقیقی انسان و راز جاودانگی اوست.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آنچه همه ما را گرد هم آورده علاقه به درک حقایق و پی ریزی زندگی بهتر و والاتر است، خاطر نشان کرد: انسان مهمترین موجود و مخلوق عالم و دارای ویژگی های برجسته و منحصر به نوع انسان است و خداوند انسان را که دارای قدرت اندیشه، تفکر و تعقل است برترین خلق خود قرار داد و استعدادهای فراوانی در وجود او به امانت سپرد تا با بهره گیری از آنها استعدادهای خود را شکوفا و ارزشهای الهی و انسانی را بر اندیشه و رفتار خود حاکم کرده و آنقدر در کمال جویی و بزرگی ارتقا یابد که به مرزهای حقیقت و خدایی شدن نزدیک شود .

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه همه انسان ها از هر قوم و نژادی مهم و محترم هستند ، گفت : انسان ها باید در زمین در کمال پاکی ، صلح، وفاداری، کرامت ، احترام ، رفاه ، نشاط ، شادکامی ، سلامت و امیدواری زندگی کرده تا طعم شیرین سعادت و انسان بودن را به صورت تمام و کمال درک نمایند .

وی با تاکید بر اینکه انسان می تواند و باید که در زمین زندگی سرشار از زیبایی و خوبی برقرار کرده و همه آرزوهای خوب و فطری خود را محقق و خود را برای زندگی سعادتمند ابدی آماده کند ، گفت : خداوند همه امکانات لازم برای تحقق این منظور را در وجود انسان و در عالم قرار داده است .

رییس جمهور با طرح این سوال که آیا آن زندگی سعادتمند که خداوند برای انسان مقرر داشته است تاکنون محقق شده یا خیر؟ اظهار داشت: آنچه تا امروز بر انسان گذشته در شان انسان و مطابق خواست فکری او نبوده و در طول تاریخ انسان های زیادی را نمی توان یافت که از وضع موجود خود رضایت داشته و احساس سعادت و کمال کنند و به قله های انسانیت رسیده باشند .

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه هزاران آرزو و استعداد ناشکفته در طول تاریخ و در حال حاضر از بین می روند، تصریح کرد : بسیاری از مردم حتی فرصت اندیشیدن به خود، ظرفیت و استعدادهای خدادادی خود را نمی یابند و آنچه تا امروز در زندگی بشر قالب بوده تبعیض ، تحقیر ، فقر ، کشتار ، سلطه گری ، چپاول و له کردن حقیقت انسان ها بوده است و هنوز حقیقت انسانی و استعدادهای فطری او آنگونه که باید شکوفا نشده اند .

رییس جمهور اضافه کرد : واضح است جامعه انسانی باید به جایی برسد که آحاد مردم در آن فرصت پرداختن به استعدادهای شگرف و کمالی خود را بیابند و در یک تعامل سازنده با دیگران حیات برتر انسانی و سعادت را تجربه کنند و خداوند بشریت را به این زندگی وعده داده و پیامبران ، مصلحان و کتب آسمانی را برای یاری و هدایت او فرستاده است .

دکتر احمدی نژاد با طرح این سوال که آن زندگی زیبا و موعود چگونه و چه زمانی برپا خواهد شد؟، خاطر نشان کرد : تحقق آن زندگی موعود منوط به استقرار چند عامل مهم و اساسی در زندگی بشر است که اولین آنها علم ، دانایی و معرفت است که انسان بدون آنها معنا و ارزشی ندارد .

رییس جمهور علم را نور ، چراغ راهنما ، عامل شناخت خویشتن انسان ، حقایق جهان و کشف مسیر سعادت و کمال عنوان کرد و گفت : در حالی که سایر موجودات ظرفیتی برای کسب علم ندارند ، علم یک فضای بی انتها برای دانستن در برابر انسان قرار می دهد و سعادت و ارزش حقیقی انسان و تبلور ارزشهای انسانی در جامعه عالمان ، دانشمندان و آگاهان فرصت حاکمیت، استقرار و دوام می یابد.

دکتر احمدی نژاد از عدالت به عنوان دومین عامل استقرار و برپایی جامعه سعادتمند یاد کرد و آن را عامل توزیع مناسب فرصت ها و فراهم آوردن زمینه ها برای رشد آحاد مردم دانست و اظهار داشت: استقرار عدالت، در حقیقت سکوی اول و فراهم کردن شرایط محیطی لازم برای شکوفا شدن استعدادهای انسانی است.

رییس جمهور با بیان اینکه بدون عدالت محال است که جامعه بشری طعم انسان بودن و سعادت را بچشد، گفت: تبعیض و ظلم، همه موجودیت انسان را فاسد کرده و فرصت سعادتمندی و کمال را از او می گیرد و نابود کننده هویت انسان و ریشه همه کینه ها و جنگ هاست.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه امروز فقر موجود در دنیا ناشی از نظامات تبعیض آلود سیاسی و اقتصادی حاکم بر جهان است، تصریح کرد: دولت آمریکا بر اساس یک توافقنامه بین المللی متعهد شده بود در ازای انتشار هر ۳۵ دلار، یک انس طلا ذخیره کند، اما به صورت یکجانبه از سال ۱۹۷۳ این توافق را نقض کرده و تا امروز رقمی بیش از ۳۲ هزار میلیارد دلار دارایی کاغذی و بدون پشتوانه منتشر کرده که به معنای برداشت ۳۲ هزار میلیارد دلار از دارایی و ثروت دیگر ملت ها بدون تولید کالا و یا ارائه خدماتی است که ریشه فقر بسیاری از ملت ها را باید در همین عامل جستجو کرد.

رییس جمهور عشق و محبت را از دیگر عوامل برپایی جامعه سعادتمند و خمیرمایه خلق عالم و انسان دانست و گفت: شخصیت حقیقی انسان در محبت به دیگران رشد کرده و موجب گسترش انسانیت می شود چراکه در حقیقت همه ارزشهای انسانی مرهون محبت هستند.

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد : متاسفانه عده ای برای تداوم سلطه خود بر جهان دائما کینه و دشمنی را به جای محبت و دوستی ترویج می کنند و این اندیشه که مبتنی بر تنازع برای بقاء است نقطه مقابل حقیقت انسان و سعادت او می باشد.

رییس جمهور اظهار داشت : یک حاکم که بویی از انسانیت و محبت نبرده باشد برای پر کردن جیب سرمایه سالاران جنگ جهانی را به راه انداخته و در افغانستان وعراق حدود یک میلیون انسان را کشته و چند میلیون نفر دیگر را آواره می کند .

دکتر احمدی نژاد جنگ های اول و دوم در جهان را با دهها میلیون کشته ، حاصل حاکمیت کینه، تبعیض و انسان های ناصالح دانست و خاطر نشان کرد : سرزمین فلسطین با یک بهانه مشکوک که هیچ ارتباطی با مردم آن ندارد و نیز برای زمینه سازی سلطه، اشغال شده وجنایات گسترده ای در آنجا روا داشته می شود که بواسطه آن مردم از حقوق اولیه خود محروم می گردند؛ این اقدام حاصل دلهای پر از کینه صهیونیست ها و نظام ناعادلانه حاکم بر جهان است .

رییس جمهور عامل چهارم استقرار زندگی سعادتمند در جهان را آزادی، عنوان کرد و گفت : آزادی هدیه بزرگ خدا به انسانهاست که انسان منهای آن ، تفاوتی با سایر موجودات ندارد و حتی بهترین ارزشها و اندیشه های انسانی مانند توحید و عدالت نیز در صورتی که آزادانه انتخاب شده باشند، ارزشمند و کمال آفرین خواهند بود .

دکتر احمدی نژاد آزادی حقیقی را جدایی از عبودیت غیر خدا دانست و افزود: آزادی حقیقی ، پیوستن به عبودیت خدای یگانه است و توحید و عبودیت خداوند یکتا پرواز در بی نهایت آزادی و رمز همه خوبی هاست .

رییس جمهور در پایان سخنان خود پایه ارتباطات ماندگار بین دو دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و چین را ارتباطات فرهنگی و علمی دانست و اظهار داشت : امروز نیز در سایه علاقمندی دو ملت به یکدیگر این روابط به سرعت در حال گسترش است.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و چین سابقه ای طولانی در مبارزه با استعمارگران در کارنامه درخشان خود دارند، گفت: ملت های بزرگ ایران و چین همواره در طول تاریخ در این مسیر حرکت کرده و امروز نیز دولت های آنها دوست و یار یکدیگر بوده و به دنبال گسترش عدالت و مهرورزی در جهان هستند .

در پایان این مراسم رییس دانشگاه پکن ، لوح یادبود این دانشگاه را به دکتر احمدی نژاد اهداء کرد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.