ارتش آمریکا از حمله به زندانیان در زندان گوانتانامو دفاع کرد

۲۹فروردین۱۳،

مقامهای ارشد زندان گوآنتانامو با دفاع حمله‌ای که منجر به وقوع درگیری خشونت‌آمیز میان محافظان زندان با زندانیان شد، اعلام کردند که این اتفاق بسیار حساس و تعداد مجروحان دو طرف نیز کم بودند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رئیس زندان گوانتانامو در مصاحبه‌ای با روزنامه نگاران گفت، نیروهای ضد شورش با استفاده از کلاه و سپرهای دفاعی به حیاط زندان آمده و با زندانیان شورشی درگیر شدند.

این درگیری ظرف چند دقیقه پایان یافت البته دو محافظ زندان از ناحیه سر توسط زندانیان مورد ضرب و شتم قرار گرفت و پنج زندانی نیز زخمی شدند.

دریادار “جان اسمیت”، فرماندار این بازداشتگاه افزود: تعداد کافی از سربازان را برای مقابله با این اوضاع در اختیار داشتیم. نیروهای امنیتی به کمپ شماره شش به این سبب حمله کردند که زندانیان ۱۴۷ مورد از ۱۶۰ دوربین امنیتی را برای چند هفته پوشانده و با این کار به ماموران اجازه نمی دادند تا آنها را در جریان یک هفته اعتصاب غذا تحت کنترل قرار دهند.

این مقام مسئول به همراه اعضای گروه زندان گوآنتانامو اعلام کرد که نگران این مساله بودند زندانیان اقدام به خودکشی کنند. همچنین مقام ها اعلام کردند که از زمان آغاز اعتصاب در ششم فوریه سال جاری میلادی دو زندانی تلاش به خودکشی کردند.

سرهنگ جان بوگدان، مسئول نیروهای زندان گفت: سربازان به مدت سه هفته برای انجام این حمله به زندان آموزش دیده و آماده مقابله با هرگونه مقاومت از سوی زندانیان بودند.

مقام‌های این زندان همچنین اعلام کردند که اعتصاب غذا همچنان ادامه دارد و ۴۵ زندانی از خوردن غذا امتناع می‌کنند و به ۱۳ تن دیگر با اجبار غذا خورانده می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.