ارتش آمریکا و اسرائیل از پس برنامه هسته ای ایران بر نمی آیند

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

من از راه حل نظامی برای مسئله هسته ای ایران حمایت نمی کنم بلکه باید این تهدید به حمله نظامی، باقی بماند تا بتوان به راه حل دیپلماتیک برای مسئله هسته ای ایران دست یافت.

به نقل از روزنامه اسرائیلی معاریو، جیمز ماتیس ژنرال آمریکایی که دو ماه پیش مسؤولیت خود را به عنوان فرمانده ارتش نظامیان آمریکایی در منطقه خاورمیانه (سنت کام) به پایان برد گفت: کشورهای غربی نمی توانند برنامه هسته ای ایران را متوقف کنند اما از طریق حمله نظامی، می توان فعالیت هسته ای ایران را به تاخیر انداخت.

وی پیش بینی کرد اسرائیل در نهایت به صورت یکجانبه به ایران حمله خواهد کرد.

ماتیس این سخنان را در کنفرانس امنیتی در مرکز اسفان مطرح کرد و گفت: ارتش های اسرائیل و آمریکا نمی توانند به طور کامل تاسیسات هسته ای ایران را نابود کنند اما می توان این برنامه هسته ای را به طور موقت تعطیل کرد.

وی افزود: من از راه حل نظامی برای مسئله هسته ای ایران حمایت نمی کنم بلکه باید این تهدید به حمله نظامی، باقی بماند تا بتوان به راه حل دیپلماتیک برای مسئله هسته ای ایران دست یافت.

مایتس ادامه داد: حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران، می تواند برنامه اتمی این کشور را به مدت ۶ ماه یا یک و نیم سال به تاخیر بیاندازد. این مدت زمانی است که ارتش می تواند به دیپلمات ها بدهد تا علیه برنامه هسته ای ایران فعالیت کنند. ما نیازمند راه حل دیپلماتیک برای پایان دهی نهایی و کامل پرونده هسته ای ایران هستیم.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.