ارتش پاکستان آمادۀ حمله به وزیرستان شمالی است

پیرمحمد ملازهی، کارشناس شبه قاره در گفتگو  با خبرآنلاین در خصوص پیامدهای کشته شدن بدرالدین حقانی و پروژۀ آمریکا در آستانۀ خروج از افغانستان گفت: در شرایط کنونی چاره ای جز اخراج گروههای افراطی از وزیرستان شمالی وجود ندارد.

به گفته این کارشناس مسائل افغانستان، درست است که فرماندۀ ارتش پاکستان این مسئله را رد کرده است که پاکستان به زودی به این منطقه حمله می کند ولی نشانه هایی وجود دارد که ارتش پاکستان آمادۀ حمله به وزیرستان شمالی است و غیرنظامیان نیز در وزیرستان شمالی در حال خارج شدن از این منطقه هستند و این نشان می دهد که آنها نگران آنند که جنگ سختی بین گروههای افراطی و ارتش پاکستان در آنجا درگیرد.
ملازهی افزود: پاکستان پیشتر اعلام کرده بود که آمریکایی ها مرزهای افغانستان را ببندند و اجازه ندهند که این گروهها به مناطق کوهستانی و در نهایت دوباره به وزیرستان بازگردند.

به گفته این کارشناس، اخیراً نیز آقای آصف علی زرداری، رییس جمهور پاکستان اظهارنظری در این باره داشت که تا حدودی نشان داد که معاملاتی در جریان است. او گفت بعد از اینکه ارتش در مناطق قبایلی حضور پیدا کرد، کاری به مردم آن منطقه ندارد و در واقع به آنها اطمینان داد که با خروج نیروهای افراطی مردم از شر آنها آزاد می شوند و در نهایت اعلام کرد که حکومت محلی را به دست مردم خواهد داد.

۲۶۳۴۹ 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.