ارتقا سطح کیفیت زندگی شهروندان از طریق آموزش شهروندی

شهردار منطقه ۲۰ در دومین نمایشگاه محیط زیست شهری:

شهردار منطقه ۲۰ گفت: شهرداری منطقه ۲۰ در راستای سیاستهای کلان شهرداری تهران از طریق آموزش شهروندی برای ارتقا سطح کیفیت زندگی شهروندان گام های موثری را برداشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، شهردار منطقه ۲۰ در دومین نمایشگاه محیط زیست شهری در بوستان ولایت با حضور در غرفه سامانه نظارت همگانی ۱۸۸۸ این منطقه با تعدادی از شهروندان ملاقات حضوری داشت.

عظیم بابایی با اشاره به اینکه اساس کار در شهرداری منطقه ۲۰ بر این است که هر شهروند خود را به عنوان شهردار بداند و برای شهر دلسوزی کند گفت: فرهنگسازی در بین شهروندان که خود را برای آبادانی شهر مسئول و در سود و زیان های شهر سهیم بدانند حائز اهمیت است این در حالی است که شهرداری منطقه ۲۰ در راستای سیاستهای کلان شهرداری تهران، از طریق آموزش شهروندی برای ارتقا سطح کیفیت زندگی شهروندان گام های موثری را برداشته است.

وی با تاکید بر اینکه قبل از ازدواج فرهنگ تفکیک زباله باید میزان تناژ زباله تولیدی کاهش یابد اظهار داشت: فرهنگ کاهش میزان زباله و تفکیک آن باید از منازل و خانم های خانه دار آغاز شود که در همین زمینه با تشکیل کارگاههای مختلف، آموزشهای چهره به چهره در منازل و واحدهای تجاری و همچنین استقرار کانکسهای بازیافت اقدامات بسیار خوبی است که از سوی حوزه های اجتماعی، امور شهری و اداره بازیافت انجام شده است.

بابائی با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست صرفا در تفکیک زباله از مبدا و بازیافت مواد خلاصه نمی شود ساماندهی آبهای سطحی، جمع آوری زباله های بیمارستانی ، امجا تبلیغات غیر مجاز شهری را از جمله اقدامات موثر در حفظ محیط زیست خواند و تصریح کرد: به منظور رسیدگی به این معضلات با هماهنگی کلیه ادارات منطقه کمیته ای تشکیل شده است.

وی به سرریز شدن ۷۵ درصد آبهای سطحی شهر تهران به این منطقه اشاره کرد و اضافه کرد: این منطقه اقدامات خوبی نسبت به تعبیه و ساماندهی کانال های آبهای سطحی به منظور جمع آوری و هدایت آبهای سطحی و مهار سیلاب انجام داده است.

شهردار منطقه ۲۰ همچنین ضمن حضور در غرفه سامانه نظارت همگانی ۱۸۸۸ نمایشگاه محیط زیست شهری بوستان ولایت با تعدادی از شهروندان ملاقات و به مشکلات آنان رسیدگی کرد.

شایان ذکر است: شهرداری منطقه ۲۰ غرفه های محیط زیست، گل و گیاه، فضای سبز، سلامت، بازیافت، آموزش شهروندی و شهریاران جوان را در نمایشگاه محیط زیست شهری بوستان ولایت برپا کرده است./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.