اردوهای راهیان نور ، راه پیوند تعلیم و تربیت با ارزش های انقلاب است/ حفظ سلامت دانش آموزان در اردوهای راهیان نور برای ما اصل است

اردیبهشت ۱۴۰۳

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: پیوند تعلیم و تربیت با ارزش های انقلاب توسط اردوهای راهیان نور محقق می گردد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علی اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مراسم اعزام اولین کاروان راهیان نور دانش |آموزی که هم اکنون در مرقد امام راحل در حال برگزاری است با اشاره به ۳۶ هزار دانش آموز شهید و ۵ هزار شهید معلم گفت: یکی از مهم ترین کارکردهای آموزش و پرورش در دنیا انتقال ارزش ها و فرهنگ است.

وی ادامه داد: ما فرهنگی به نام فرهنگ ایرانی و اسلامی و همچنین ارزش های مهمی داریم که در غالب هنجارها باید به نسل بعدی منتقل شود و اردوهای راهیان نور این مهم را انجام می دهد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: ارزش های نظام جمهوری اسلامی ایران که امام راحل به مدد اسلام در این کشور جاری ساخت به مدد اردوهای راهیان نور به نسل بعدی منتقل می گردد و پیوند تعلیم و تربیت با ارزش های انقلاب توسط اردوهای راهیان نور محقق می گردد.

وی افزود: یکی از اهداف آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت این است که به دانش آموزان یاد بدهد که با دیگران چگونه زندگی کنند و اردوهای به طور عام و اردوهای راهیان نور به طور خاص این مهم را دنبال می کند.

اردوهای راهیان نور آموختن برای زیستن با دیگران را یاد می دهد و سبب پیوند تعلیم و تربیت در ارزش های انقلاب می گردد.

سرپرست وزارت آموزش  و پرورش اظهار داشت: یکی از ویژگی های مشترک رزمندگان  و ایثارگران این بود که آن ها فراتر از خود می اندیشیدند و از خودگذشتگی بسیاری داشتند.

دانش آموزان در اردوهای راهیان نور نیز یاد می گیرند که چگونه از خود بگذرند تا به ارزش های مهم تری دست یابند.

علی اصغر فانی گفت: اردو راهیان نور به دانش آموزان می آموزد که چگونه از کشور دفاع کنند همان گونه که یکی از افتخارات ما در دفاع مقدس این بود که حتی یک وجب از خاک ایران از کشور جدا نشد .

وی خطاب به روسای آموزش و پرورش و مدیران کل استان ها ادامه داد: حفظ سلامت دانش آموزان در اردوهای راهیان نور برای ما یک اصل است و با برنامه ریزی های انجام شده دانش آموزان را به سلامت به خانواده باز گردانیم و دستورالعمل هایی که آموزش و پرورش در سلامت اردوها در نظر گرفته و با همکاری سازمان بسیج این امر را محقق خواهد کرد./


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.