اردوکشی کاندیداها نشان از عدم صلاحیت آنها دارد/ تمکین به رای شورای‌نگهبان، اقتضای قانون‌گرایی است

۲۶اردیبهشت،

عضو فراکسیون روحانیون مجلس، با اشاره به بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری در شورای نگهبان، گفت: برخی کاندیداها با اردوکشی و همراه بردن برخی شخصیت‌ها به دنبال خط و نشان کشیدن برای شورای نگهبان می باشند که ا ین امر نشان از عدم صلاحیت آنها دارد.

“علیرضا سلیمی” نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به روند بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری در شورای نگهبان و لزوم رعایت نظر این شورا از سوی کاندیداها، گفت: قانونگرایی اقتضاء می‌کند همه در مقابل نظر شورای نگهبان تمکین کنند؛ چرا که با وجود ۶ فقیه عادل و ۶ حقوقدان مسلط به مسائل حقوقی جایی برای تعیین‌تکلیف برای این شورا، باقی نمی‌ماند.

وی در ادامه افزود: برخی اشخاص تا مادامی که شورای نگهبان به مذاق آنها مشق می‌کند این شورا  را تائید و زمانی که برخلاف خواست آنها عمل می‌کند، بر رفتار و عملکرد این شورا ایراد می‌گیرند، اما این در حالیست که اثبات قانون‌مداری کاندیداها در گام اول رعایت حرمت نهادهای قانونی کشور و نظام است.

عضو فراکسیون روحانیون با بیان اینکه برخی کاندیداها با اردوکشی و همراه بردن برخی شخصیت‌ها به دنبال خط و نشان کشیدن برای شورای نگهبان می باشند، اظهار داشت: این رفتارها قطعا نشان از عدم صلاحیت این اشخاص و عدم اعتقاد آنها به مبانی قانون اساسی و نظام دارد.

سلیمی تصریح کرد: تلاش برای تحمیل نامزدهای مدنظر گروه‌ها و جریان‌ها برخلاف قانون و نوعی زیاده‌خواهی است و شورای نگهبان نیز تا به حال با صلابت در مقابل این زیاده‌خواهی‌ها ایستاده است و در این دوره نیز قطعا چنین خواهد شد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: تمام سیاستمداران که مدعی ولایت‌پذیری و قانون‌مداری می باشند، باید با اعمال و رفتار خود، سبب نشاط در انتخابات شوند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.