ارزان‌ ترین خودروی جهان ایرانی است

در شرایطی که قیمت پراید به عنوان پرتیراژترین خودرو تولید داخل این روزها به ۱۳ میلیون تومان رسیده و مشتریان چندان قادر به هضم این قیمت نیستند، باید از پراید به عنوان ارزان‌ترین خودرو دنیا یاد کرد.

دنیای اقتصاد: در شرایطی که قیمت پراید به عنوان پرتیراژترین خودرو تولید داخل این روزها به ۱۳ میلیون تومان رسیده و مشتریان چندان قادر به هضم این قیمت نیستند، باید از پراید به عنوان ارزان‌ترین خودرو دنیا یاد کرد.

با اتفاقاتی که هم اکنون در بازار ارز افتاده و نرخ دلار به بالای سه هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است، باید پراید را ارزان‌ترین خودرو حال حاضر دنیا دانست.

پراید هم اکنون ۱۳ میلیون تومان در بازار قیمت دارد و با فرض تثبیت نرخ دلار در عدد سه هزار و ۳۰۰ تومان، قیمت این خودرو چهار هزار دلار به دست می‌آید.

آن طور که کارشناسان می‌گویند، هم اکنون نانوی هندی معروف‌ترین خودرو ارزان دنیا به شمار می‌رود و قیمتی بالای چهار هزار و ۵۰۰ دلار دارد، بنابراین باید پراید را که در حال حاضر چهار هزار دلار می‌ارزد، ارزان‌ترین خودرو دنیا بدانیم.

این محصول پیشتر که دلار تا این حد گستاخ نشده بود و قیمتی زیر دو هزار تومان داشت، ارزان‌ترین خودرو بازار ایران به شمار می‌رفت. پراید، که هنوز هم پرتیراژترین محصول صنعت خودرو کشور به حساب می‌آید، روزگاری قیمتی زیر ۱۰ میلیون تومان داشت اما حالا قله ۱۳ میلیون تومان را نیز فتح کرده است. گفته می‌شود سایپایی‌ها به دلیل کاهش تقاضای مشتریان، تیراژ پراید را پایین آورده و به همین دلیل عرضه آن به بازار کم شده است.

 در نتیجه نیز قیمت پراید طی شش ماه اخیر حدود سه میلیون تومان رشد کرده و هم اکنون دیگر هیچ خودروی زیر ۱۰ میلیون تومان در بازار وجود ندارد.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. علی:

    خب داداش گلم تو بودی چیکار میکردی این ایرانی ها ناموسا عشق دلال بازی ان گلم روس نداری نخرمجبور نیستی ک

  2. امید:

    چرا دروغ تحویل ملت میدین
    اولا دلار رو خود دولت گرون کرد حالا با فرض دلاری اصلا سه هزار و پانصد تومن هم قیمت پراید به ۶۰۰۰ دلار میرسه
    اللن پراید ۲۱ میلیون تومنه نه ۱۳
    تازه مدیر عامل سایپا چند روز پیش اعلام کرد میخاد قیمت محصولاتشو ۱۵ درصد افزایش بده
    شرم و حیا هم خوب چیزیه برای یه تیکه حلبی ۲۱ میلیون از ملت پول میگیرن

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.