ارزنده المپیکی شد

جام جم آنلاین: محمد ارزنده دهمین سهمیه دو و میدانی ایران در بازیهای المپیک لندن را بدست آورد اما مریم طوسی تنها ۹ صدم ثانیه کم آورد.

در حالی که یک روز به پایان زمان رسمی برای کسب جواز ورود به بازیهای المپیک لندن باقی مانده محمد ارزنده رکوردار پرش طول ایران با شکستن رکورد کشور توانست دهمین دو و میدانی کار ایرانی باشد که جواز حضور در بازیهای لندن را بدست می آورد.

او همچنین نخستین پرنده طول ایران در بازیهای المپیک خواهد بود.

وی در رقابت امروز، با رکورد ۸ متر و ۱۷ سانتی متر جواز حضور در المپیک را به دست آورد و توانست ۱۸ سانتی متر رکورد ایران را جابجا کند.

کیوان قنبر زاده دیگر ورزشکار ایرانی است که امروز در ماده پرش ارتفاع شانس خود را برای حضور در المپیک امتحان می کند.

مریم طوسی هر چه دوید به المپیک نرسید

اما بانوی ملی پوش دو و میدانی ایران در مسابقه رکوردگیری، تنها ۹ صدم ثانیه زمان کم آورد و از راهیابی به المپیک بازماند.

مریم طوسی که چندی پیش در مسابقات ستارگان آسیای قزاقستان تنها با اختلاف ۱۲ صدم ثانیه از راهیابی به المپیک لندن بازمانده بود بار دیگر شانس خود را در مسابقه رکوردگیری ۲۰۰ متر در ورزشگاه آفتاب انقلاب امتحان کرد اما این بار هم در دور اول با ثبت زمان ۲۳ ثانیه و ۴۳ صدم ثانیه رکورد خود را در قزاقستان بهبود بخشید.

طوسی در دور دوم با ثبت ۲۳ ثانیه و ۳۹ صدم ثانیه تنها ۹ صدم ثانیه کم آورد تا از راهیابی به المپیک بازماند. او پس از این ناکامی با چشمانی اشک‌بار پیست تارتان آبی رنگ ورزشگاه آفتاب انقلاب را ترک کرد تا خود را برای حضور در المپیک چهار سال بعد آماده کند.

کاوه موسوی ملی‌پوش پرتاب چکش در المپیک لندن شد

همچنین رییس فدراسیون دوومیدانی اعلام کرد کاوه موسوی به عنوان نماینده ایران در رشته پرتاب چکش به همراه کاروان ایران راهی المپیک لندن می‌شود.

افشین داوری اظهار کرد: رکورد رضا مقدم که در مسابقه‌های ازبکستان کسب کرده بوده به ثبت جهانی نرسید و در کمیته فنی تصمیم گرفته شد که او را به یک مسابقه معتبر و رسمی دیگر اعزام کنیم و مسابقه‌های بلاروس را در نظر گرفتیم. حتی ویزا نیز برایش صادر شد اما متاسفانه مقدم به این سفر تمایلی نشان نداد.

داوری ادامه داد: البته تا حدودی المپیکی شدن موسوی با پرتاب ۷۵٫۲۶ متر مشخص بود اما می‌خواستیم فرصتی نیز در اختیار مقدم بگذاریم که در نهایت موسوی به عنوان نماینده ایران در مسابقات پرتاب چکش المپیک لندن حاضر می‌شود و آی دی کارت این نماینده کشورمان نیز صادر شده است. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.