ارسال نتایج خوشه‌های فکری اقتصادی و اجتماعی کرونا ویروس به دولت

دانشگاه تهران از ارسال نتایج روش‌های اقتصادی و اجتماعی کرونا ویروس توسط متخصصان این دانشگاه به دولت خبر داده گفت: دانشگاه تهران در تلاش است با کمک دانشگاه علوم پزشکی تهران و سایر دانشگاه‌های کشور نتایج علمی و پژوهشی خوبی در زمینه پیامدهای فعلی کرونا و دوران پساکرونا را تهیه و به دولت ارسال کند.

دکتر محمود نیلی احمدآبادی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب در خصوص آخرین وضعیت تشکیل خوشه‌های فکری در دانشگاه تهران به منظور مقابله با کرونا ویروس اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش میزان افراد درگیر با ویروس کرونا در کشور، در شرایط فعلی دانشگاه باید فکر کند چگونه می‌تواند به تخفیف این نوع مسائل کمک کند تا مردم در شرایط فعلی راحت‌تر زندگی کنند. با توجه به اینکه دانشگاه تهران دارای تخصص و رشته‌های مختلفی است در نتیجه از همان آغاز شیوع ویروس کرونا همکاران من در دانشگاه در حوزه‌های مختلف فعال بودند و پیشنهادات مختلفی نیز به مسئولان ذیربط ارائه کردند.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل چهار خوشه فکری در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، تکنولوژیکی و پژوهشی در دانشگاه تهران، تصریح کرد: به دلیل پیامدهای اقتصادی و اجتماعی کوروناویروس ما در دانشگاه تهران دو جلسه با دانشگاه‌های دیگر در این زمینه برگزار کردیم و نتایج آن را در اختیار دولت قرار دهیم ضمن این که نتایج آن در سامانه گفتگو با دانشگاه نیز بارگذاری نموده‌ایم.

رئیس دانشگاه تهران همچنین خاطرنشان کرد: هفته گذشته نیز جلسه‌ای در حوزه‌های مرتبط با پژوهش‌های کرونا ویروس با متخصصین داشتیم که در این نشست در خصوص مسائلی نظیر درمان، تست، کنترل این بیماری بحث و تبادل نظرهایی انجام گرفت و قرار شد کارگروه‌هایی از تخصص‌های مختلف دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران در کنار دانشگاه‌های دیگر تشکیل شود و نتایج و راه‌حل‌های این جلسات را با مسئولان اطلاع بدهیم.

دکتر نیلی با بیان اینکه دانشگاه تهران در موضوع کروناویروس یک همگرایی و کار سیستماتیک را دنبال می‌کند، گفت: این دانشگاه در خصوص دوران فعلی شیوع کرونا و همچنین پس از کرونا نیز فعالیت‌های پژوهشی را شروع کرده است و نتایج آن را در کنار تاثیرات اجتماعی و اقتصادی آن در اختیار دولت قرار خواهد داد.

وی با تأکید بر اینکه ما با خطر گسترش و شیوع ویروس کرونا در کشور مواجه هستیم، گفت: باید در این زمینه اقداماتی صورت بگیرد تا این شیوع کنترل شود. ضمن اینکه می‌دانیم بخش‌های مختلف اقتصادی کشور دچار آسیب شدند. به ویژه قشر آسیب‌پذیر که به شدت وابسته به درآمد حداقلی خود هستند آسیب دیدند. دنیا امروز نظاره‌گر ما است و ما یکی از کشورهایی هستیم که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار داریم در نتیجه دنیا نحوه مبارزه ما با ویروس را نظاره می‌کند.

دکتری نیلی خاطر نشان کرد:‌هر چه بهتر، موفق‌تر و عالمانه‌تر برای مبارزه با شیوع کرونا ویروس برخورد کنیم طبیعتاً می‌توانیم برای سایر کشورهای دنیا الگو شویم. به همین دلیل باید جهت دانش و تخصص‌های دانشگاه را در این زمینه استفاده کنیم.

به گفته وی ما در حیطه‌های مختلف در دانشگاه تهران تخصص‌هایی را داریم که موضوع فعلی کرونا را با همکاران خود در دانشگاه‌های دیگر در حوزه‌های تخصصی مختلف دنبال می‌کنیم و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم و در این زمینه خوشه‌های فکری اقتصاد کلان، سرمایه اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی را در دانشگاه تهران فعال کردیم. امیدواریم بتوانیم از دل این خوشه‌ها راهکارهایی را برای عبور از بحران پیشنهاد کنیم و مورد استفاده مسئولان کشور قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه تهران در پایان خاطر نشان کرد: ما تجربه مدیریت بحران در شرایط وبا را در کشور داشتیم. تجربه ما در برخورد با مسئله امروز بسیار اهمیت دارد و دانشگاه تهران نیز با ظرفیت‌های بالای خود می‌تواند کمک موثری برای عبور از این بحران فراهم کند تا به مسئولیت اجتماعی خود عمل کند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.