ارسال نفت ایران به آسیا بدون مشکل

جام جم آنلاین: یک پایگاه تخصصی بیمه با اشاره به افزایش صادرات آسیایی نفت ایران به سطح پیش از تحریم‌ها تصریح کرد ایران با موفقیت بر تحریم بیمه ای اتحادیه اروپا فائق آمده و نفت خود را بدون مشکل به آسیا ارسال می کند.

 به گزارش پایگاه تخصصی لیو اینشورنس نیوز طی گزارشی اعلام کرد اتحادیه اروپا از ابتدای ماه جولای تحریم های بیمه ای را علیه محموله های نفتی ایران به اجرا گذارده، اما در طی دو ماه گذشته، ایران توانسته با این تحریم ها کنار بیاید و محموله های نفتی خود را بدون مشکل خاصی همانند دوران پیش از اجرای تحریم ها به مشتریان اصلی خود در آسیا ارسال کند.

در ماه جولای، صادرات نفت ایران به دلیل تاثیر اولیه ناشی از تحریم بیمه ای کاهش یافت. این مسئله سبب شد که میزان صادرات نفت ایران به پایین ترین سطح در طی دو دهه گذشته برسد اما با این حال، مشتریان اصلی نفت ایران در آسیا یعنی کشورهای کره جنوبی، هند، چین و ژاپن به تدریج خود را با محدودیت های ناشی از تحریم بیمه ای اتحادیه اروپا وفق دادند و با استفاده از روش هایی همچون پوشش بیمه ای دولتی، واردات نفت از ایران را تداوم بخشیدند.

این گزارش افزود تازه ترین خبر در بخش بیمه، آن است که ایران با موفقیت توانسته بر تحریم بیمه ای اتحادیه اروپا فائق آید و به صادرات نفت خود ادامه دهد. به نظر می رسد که در ماه سپتامبر بخش اعظم صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی به سطح پیش از اجرای تحریم ها باز خواهد گشت. پالایشگاه هایی که به دنبال تداوم استفاده از نفت خام ایران هستند، تغییرات مقتضی را در پروسه پالایش نفت خود انجام داده اند، و با توجه به اینکه این تغییرات مستلزم کسب رتبه های آزمایش کیفیت هستند، ممکن است میزان تولید آنها دستخوش تغییراتی شود.

به گفته سوشانت گوپتا، از تحلیلگران موسسه وود مکنزی، «پالایشگاه ها می خواهند تا جایی که مسائل اقتصادی اجازه می دهد سبد نفتی خود را دست نخورده نگاه دارند. ما شاهد ترمیم روند صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی در سه ماهه پایانی امسال هستیم.» (فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.