ارشادی: امیدوارم کیارستمی برنده نخل طلا شود

جام جم آنلاین: «طعم گیلاس» فیلمی است که نخل طلای جشنواره فیلم کن را سال ۱۹۹۷ دریافت کرد؛ اثری از عباس کیارستمی که داستان مردی (آقای بدیعی) را به تصویر می‌کشد. او با اتومبیلش دنبال کسی می‌گردد که تقاضای پردردسرش را در ازای دریافت ۲۰۰ هزار تومان پول انجام دهد.

نقش این مرد را همایون ارشادی بازی کرد که توسط تهمینه میلانی به کیارستمی معرفی شد و تا آن زمان به جز معماری ، وارد حیطه دیگری از هنر نشده بود.

۱۵ سال از آن دوران می‌گذرد که کیارستمی نخل طلای کن را برنده شد و امروز دوباره این کارگردان صاحب سبک سینما با فیلم «مثل یک عاشق» در بخش اصلی جشنواره کن حضور دارد. به این بهانه سراغ همایون ارشادی رفتیم.

ارشادی که دیگر بازیگر بین‌المللی محسوب می‌شود، درباره حضور سینمای ایران در عرصه‌های خارجی به جام‌جم گفت: فکر می‌کنم حضور سینمای ایران در خارج از کشور بیشتر از سابق شده و جوایزی که سینمای ما کسب می‌کند، جوایزی وزین‌تر و جدی‌تر از همیشه است.

وی ادامه داد: به نظر من حضور سینمای ایران در عرصه جشنواره‌های جهانی که دچار وقفه شده بود، دوباره جان تازه‌ای گرفته است که امیدوارم ادامه پیدا کند.

ارشادی با اشاره به حضور دوباره عباس کیارستمی در بخش مسابقه جشنواره کن، گفت: امیدوارم فیلم کیارستمی در این دوره برنده شود. چون زمانی که او جایزه کن را برد، تا این حد تکنولوژی جهان را احاطه نکرده بود و او با امکانات اندکی فیلمش را ساخت.

وی افزود: فکر می‌کنم اگر او برنده نخل طلا شود، بازتابش جهان را فرا می‌گیرد، چون نسبت به گذشته اطلاع‌رسانی و خبرسازی بیشتری انجام می‌شود.

بازیگر طعم گیلاس به جام‌جم گفت: در کل شاید حضور بین‌المللی سینمای ایران کم شده باشد، ولی پررنگ‌تر از قبل است. مثلا ما امسال فیلمی در بخش مسابقه کن نداریم ولی فیلم‌های دیگری داریم که برنده جوایز بزرگ جهانی شده‌اند که در سینماهای معتبر دنیا هم به نمایش درمی‌آیند.

وی درباره پیشنهادات جدیدش در عرصه سینمای بین‌المللی گفت: فعلا پیشنهادی نداشته‌ام و در صورت دریافت پیشنهاد جدید روی آن فکر می‌کنم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.